Fragile

Asalammualaikum.

Rapuh nya hati ni.
Kenapa ya?
Mungkin aku banyak dosa dengan Allah.
Dengan orang sekeliling aku?


To be honest, ni post yang ke-5 aku taip.
4 post sebelum ni aku delete sebelum sempat aku publish.
Tak pernah segalau ni.


Rindu sangat dekat acc Instagram aku.
Sampai sekarang aku berjaya tahan diri untuk install semula.
Kenapa?
Sebab aku rasa aku tak bawa apa2 kebaikan dekat situ.
Cuma aku rindu nak tengok beberapa account Ig yang biasa aku tengok.
So aku tengok melalui acc adik aku.
Antara nya IG Fynn Jamal.


Dia punca aku jadi diri aku sekarang.
Posting dia banyak sangat 'memujuk' aku.
Kadang bila dia buat live, aku suka tengok cara dia berinteraksi.
Perbualan dia tak lekang sebut and puji Allah.
Aku jadi kagum dengan dia.


Sekarang banyak aku layan Youtube.
Situ aku search macam2 video motivasi yang aku nak.
Juadah untuk hati and jiwa aku.


More to healing process actually.
Kau boleh nak motivate orang lain.
Boleh je kau nak salurkan and guna macam2 cara nak bagi orang bangun semula dari down.
But when it comes to yourself, aku ngaku.
Benda tu paling susah sekali.
Teramat susah.
When you need to fight with your mind, it's a real battle actually.

*Please jangan komen or judge aku.
I'm telling this because aku dah rasa.


Slow2 datang seorang makhluk Allah ni.
"You have help me when i was having my hard time. Now it's my turn to help you out"
Prinsip aku memang susah aku nak share apa masalah aku.
But this person knows that I'm having a hard time right now.
So ya.
I didnt tell anything.
But this person kindly give some motivation and advices.
Aku sekadar mendengar.
Sekurangnya dia ambil pendekatan umum.


Dia tepuk bahu aku..
"Nangis lah. Sebab nangis je boleh buat you lega.."
Entah aku pun tak tahu tiba2 hati aku jadi sebak.
i cant control my tears anymore.

"You rasa perit kan sekarang? Rasa like nobody with you. You rasa alone. Come on buddy. Jangan lupa Allah sentiasa ada.. "


"Pedih kan bila dah lama pendam rasa tu? Now nangis la as much as you want. Allah tengah tengok you sekarang ni. "


After a few moments..

"Lega? Ok lets eat. This time lunch is on me.. Make sure you finish your food. Or i wont let you go back. Deal?"


SEKIAN.


My talk:) Thank you..


Thanks for reading :)

No comments: