Next is you

Assalammualaikum.

Ni second story.
Tengah aku busy minggu lepas, adik aku call.
"kak.. Nak tahu satu cerita tak?"
haha.

Adik aku ni perangai dia memang tak makan saman.
Aku kata aku busy test pun dia langgar call aku.
Nak gossip punya pasal. ahaha.
Layankan je la.
Sebab time tu mood aku pun okay lagi.
Hadap notes je tak jadi juga kan?

"Sepupu kita yang bawah kakak tu nak bertunang bulan dua tahun depan.."
I was like, SERIOUSLY??
yes..
Dia datang rumah bagi tahu.
Bincang dengan ibu pasal tarikh.
ooo..okay.
Pesyen family aku kalau ada apa2 memang akan bawa bincang.
Family sebelah ibu memang macam tu.


"kakak tahu tak siapa pakwe dia?"

Aku ni tahu je.
Sebab sepupu aku tak boleh rahsia apa2 dari aku.
Mesti aku akan korek rahsia dorang. haha.

To you my cousin.
Adik sepupu aku yang terchinta.!
haha

All the best for your engagement.
Insyallah.
Semoga Allah permudah kan sampai ke majlis tu.
Since pakwe awak pun ikhlas, dah jumpa parents, so apa salah nya kalau teruskan.
Nampak dah effort dia.
Memang dia serius.
Kalau sebelum ni Syu selalu mengadu ada yang macam main2.
Tak ada langsung effort.
Yes.
Dah jumpa yang serius ni, jangan sia2 kan.
Dia dah tunjuk usaha siap jumpa parents lagi.
Sekurang nya dia dah fikir masa depan.
Bukan hubungan kosong je.
You can find many guys with words.
But it's hard to find a guy with action.


Sis tumpang gembira.!
HAHA.
yes.. boleh gathering buat kenduri lagi. haha.


sekian.

My talk:) Syu pernah tanya.. Tak apa ke kalau Syu jalan dulu? dik, kalau dah sampai jodoh, jalan la dulu. Sekurang nya boleh sis jadi pengapit kau. haha. seronok bila jadi tukang sebok dekat majlis orang. haha. tahniah!
Thanks for reading :)

No comments: