Tanggal 29

Assalammualaikum..

Hari ni dua benda jadi.
Satu, aku bangun pagi kepala aku rasa lain sangat.
Aku pergi toilet nak cuci muka aku rasa lantai aku pijak tu bergoyang.
Roommate mula la tegur.
Okay tak? Asal jalan tak betul tu?
Dia sempat pegang lengan aku sebelum aku rasa nak jatuh.
Berpinar kejap mata.


So seharian ni aku on off tidur.
Tidur sebab nak hilang kn rasa bergoyang.
Aku rasa dalam kepala ni macam tak centre.
Berdiri pun rasa nak tumbang.
Bila dah okay sikit baru aku sambung buat kerja.


Ni cerita kedua.
Masa tengah tidur tu boleh pula mimpi bukan2.
Mimpi orang datang merisik!
Aduhh.
Habis satu rombongan dia bawa datang rumah aku.
Hahaha.
Itu kelakar!


Perasaan?
Of course la berbunga bunga hati saya. Haha.
Ahh. Mimpi je.
Reality tak seindah mimpi Myra oi.
Baru kelmarin brbual dengan budak rumah.
Pasal program mencari jodoh dalam website.
Nama dia tilljannah.my.


Lama juga kita orang open topic tu.
Well girls.
So far feedback aku baca ramai dah Kahwin and bertunang.
Dan mula lah budak rumah aku berangan sana sini.
Siap minta aku join sekali.
Ehhh kau.
Suka hati je..
I don't trust that kind of way.
Maybe betul program tu membantu.
But I prefer someone yang really show his effort.
Face to face.
Masalah nya beria gila dorang minta aku join.
Berat nanang deme ni😅

Haha.
Aku cakap ceni je, "Tak payah nak join semua tu. Siapa masuk merisik aku terima je. "
Dah habis satu rumah barai gelak kan aku.
" Kalau yg merisik tu atok2 nak terima juga? "
-"kalau dah jodoh siapa kau nak menidakkan perancangan tuhan? "
Hahaha
Hebat ayat aku.
Lepas tu kena nganjing.🙇


Tapi nasib ada sependapat dengan aku.
Thank you kak Syu!
Hahaha.
Ada juga yang sokong.
Well she said, " nak tunang time belajar ni tak ada masalah. Dah settle Kahwin la. Macam akak partner datang merisik. Tanda dia dah ' book' kita. Bukan nak Kahwin on the spot. Habis kan belajar dulu, sambil tu boleh cari duit untuk Kahwin. "


Well said kak Syu. Well said!

Sekian.

My talk:) Tak pernah Myra open cerita pasal Kahwin. Hahah. Engko dah kenapa ?
Thanks for reading :)

No comments: