Gergaji

Assalammualaikum.

Hari ni aku bangun pagi dengan lengan sakit2..
Malam tadi aku tak boleh tidur..serius otot lengan aku dua2 kejang.
Kerja gila Myra oi.
Tak pernah rasa macam ni.
Rasa nak nangis.
Sakit sangat.


Ni sebab aku pergi tolong budak rumah aku potong kunci mangga dia.
Dia lupa letak anak kunci dekat mana, sudah nya kita orang decide beli gergaji dekat DIY.
Gergaji paling murah RM 1.80.
Kau bayangkan cemana quality dia.


Aku gigih kan juga gergaji.
3 jam lebih beb..
Aku start lepas makan dalam 7;45
Aku selesai potong kunci mangga tu pukul 11:05 ..
Dia punya susah nak potong tu.
Tuhan je tahu.
Kau nak potong besi.
Kau rasa?

Aku ni nampak je kasar.
Tapi kudrat aku masih kudrat seorang wanita.
Budak rumah yang lain masing2 aku tak boleh harap.
Kang terpotong jari anak orang, aku juga kena jawab.


So aku gergaji non stop.
Sebab kan licin besi dengan besi, so tergelincir be berapa kali lalu terhiris tangan aku.
Luka juga.
Tapi sebab fikir budak rumah ni dia ada program awal pagi.
Kesian tak ada baju nak pakai semua.
So aku decide tolong dia sampai habis.


Puas hati.
Tapi.
Lengan aku sakit sangat macam baru main gym.
Tangan aku luka. Pedih.


Sekian.

My talk: Deme panggil aku Hakak bomba. Hakak bomba abah kau!
Thanks for reading :)

No comments: