Hilang sekejap

Assalammualaikum.

Lama tak jenguk blog.
Aku busy sangat
Ter-amat busy.

Balik dari Melaka baru aku free.
Haa.
Baru- baru ni aku lepak Melaka.
Situ je la tempat bercuti aku and family.

Cuma kali ni aku ubah style sikit.
Biasa kalau turun melaka mesti duduk dekat hotel area klebang.
But Kali ni aku booked hotel area bandar.
Betul2 tengah bandar.

Imperial Heritage Melaka.
Memang senang nak cari.
Ada private parking sendiri.
Dalam building.
So selamat.


Aku tak tahu kenapa tukar mood nak duduk bandar.
Family aku just follow je.
Yang booked aku.

Memang best.
4 stars hotel.
Bilik dia like 5 stars room.
Lobby hotel dia memang ohsem!
Mewah juga la.


Paling best cafe and swimming pools dekat level 3.
Which is dekat luar.
Korang makan or swimming betul2 menghadap Dataran Pahlawan.
Haha.
But still nice.


Situ senang kalau korang jenis kaki rayau malam2 macam family aku.
Malam terus lepak area dataran pahlawan.
Lepak dekat menara taming sari.
Situ memang banyak beca.
Lepak mcd dataran pahlawan.

Best beb.
Malam2 situ environment dia hidup.
Mall pun ada.
Tapi sebab dah biasa sangat masuk keluar mall, kl pun ada mall, so kita orang jalan2 area dataran pahlawan.


Satu lagi paling best, kalau lapar tengah malam, aku turun je lobby hotel, cross the road, terus jumpa MCD.
MCD 24 hours.
Betul2 depan hotel.


Time tu take away coffee and bubur.
Kalau siang, aku lepak Baskin Robbin dekat hotel tu.
Betul2 satu bangunam hotel ada Baskin Robbin.
Lepak situ je la.

Bab makan situ memang tak ada masalah.
Kalau nak makan asam pedas depan taming sari cross the road memang ada Medan selera.
Adam pedas jr x silap aku.
Aku pun tak sure.
Memang situ la tempat makan kita orang.


Nak tengok midnight movie memang ada dekat dataran pahlawan.
Since masa tu aku just rasa nak spend time luar bangunan, so kita orang just duduk lepak area taming sari je la.
Lama juga lepak situ.
Pukul 11 lebih baru naik bilik hotel..

Belum kira lagi aku turun naik beli MCD.
Sebenarnye bukan nak lepak sangat.
Cuma aku nak keluar dari Selangor sekejap.
Nak cari ketenangan.
Tak tahu kenapa aku jatuh hati dengan Melaka.
Haha.


Lepas ni kalau aku kerja, ada kereta, memang selalu la aku naik melaka.
Even sorang.
Apadehal?
2 jam je.


Hotel pun banyak murah.
Makanan pun sedap2.
Boleh lah kan?


Boleh jadi tour guide.
Mostly semua ceruk Bandar Melaka aku tahu.
Nak cari minum petang best pun aku tahu.
Nak beli coconut shake paling sedap tanpa beratur panjang pun aku tahu.
Ok la.
Boleh bawa kawan2 lepas ni.
Hehe


Sekian


My talk:) nak cari masa lagi turun Melaka. Hujung tahun maybe?


Thanks for reading :)

No comments: