Melepas..

Assalammualaikum.

Sis nak tegur sikit.
Untuk diri sis sendiri juga.

Bila ada orang bagi tahu yg dia nak sponsor, terima dengan penuh beradab.
Jangan nak minta2.
Maybe dia sponsor mana yg dia mampu.
Anggap juga lah sebagai sedekah jariah Dari dia.

Satu perangai yg tak elok bila si polan kata nak sponsor then engko minta dia sponsor itu ini. Nak lengkap itu ini sekali.

Engko belajar dari mana kak???
Satu masalah lagi orang tu nak tambah dana and siapkn beberapa benda yg kau minta.
Adab kak.
Adab.

Bila dia nk sponsor engko terima je la.
Maybe takat tu je dia mampu.
Sekurangnya dia ada niat nak bantu.


Terkulat-kulat orang tu nak kena cari itu itu.
Besar selera kau ye kak.
Aku senang je.
Bagi tahu orang yg nak sponsor tu, batalkn je la niat murni tu.
Sebab ada orang tak reti hargai.


Bukan menghasut
Tapi aku sendiri faham keadaan orang tu.
Tpi dia nak Bantu.

Dan....
Sudahnya memang tak jadi sponsor .
Ha..rasa kan.
Demand sangat kn?
Dari dapat langsung tak dapat terus.

Sekian.

My talk:) penulisan aku ni maybe nampak aku jahat. Hasut orang. Tapi aku nak igt kn diri aku jangan buat orang lain mcm tu. Kau kira aniaya orang juga tu. Orang nak sponsor makan. Kau minta makan yg full satu set. Sedangkan orang tu ada bajet nk sponsor bihun goreng air teh o. Kau pula minta sponsor nasi Arab air Barbican. Jadahh kau. Haha. Teladan buat kita.
Thanks for reading :)

No comments: