Post 01:18 AM

Assalammualaikum..

Penat study..
But masih ada masa nak berblogging kan?

Ini je cara untuk release stress..
Sengaja tak nak lepak spend time weekend.
Sebab nak study.
At least kalau tak study pun bila stay dalam bilik, bila dah bosan melangha akan cari buku balik.
Ha..itu aku lah.


Tak ada topik pun nak cerita.

Cuma sekarang aku rasa nak pergi vacation.
Yes..Holiday!!
Been tired since last two weeks.
But i have to go through this phase first.


Hopefully something does not come up at this moment.
Pleasee.
Im not in the right / good condition as a human.
haha.

*OVER

But serious la.
Im not in the best mood currently.


Susah nak handle keadaan bila mood ke laut china selatan.
Maybe sebab banyak faktor.
But it's ok.
Hopefully it will end soon.
Very SOON!


Handphone pun sekali sekala tengok.
Oh.. ya.
Aku selalu macam ni.
Bila dalam keadaan stress or penat teramat sangat, memang tak rasa nak pegang hp.
Nak tengok apatah lagi kn?



Oh ya!
Sebelum aku terlupa.
Selepas aku update blog tentang crush bff tu, aku terima banyak komen.
Cuma aku tak publish komen-komen semua tu.


Ramai juga yang bagi respond pada entri tu.

Ok lah.aku nak jawab balik komen-komen itu secara ringkas dalam entri ni.
Malas nak buka entri baru.


Jawapan utk komen pertama:

Aku tak pasti sejauh mana kebenaran bila orang kata, "kalau selalu gaduh,itu jodoh kita."

Mungkin secara kebetulan je kot benda tu. Entahlah. Aku pun bukan ahli nujum. Cuma aku nak pesan. Nak marah, nak benci pada seseorang tu biarlah berpada. Kemungkinan.. Orang itu jodoh kita. Yang tak suka tu la yang kau akan dapat nakk!


Jawapan komen kedua:


Dah ada boyfriend/girlfriend tapi rasa lama-kelamaan hati beralih pada bff?

Hurm.. rumit juga masalah kau ni..
Tanya balik hati kau.
Apa sebenarnya yang kau nak?
Apa lagi yang kurang?
Kenapa tiba-tiba kau berubah hati?

Mesti ada sobab!

Kau suka dia (bff) sebab dia hensem gila ke?
Or terlalu caring?



Jawapan komen ketiga:

Ok ni last eh.
Lepas ni aku nak sambung study balik..

"Mak kerap sebut nama bff macam nak kan bff jadi menantu mak.."

Hurm..

Banyak benda kau kena cek.
Kenapa omak kau berkenan dekat dia?

Apa kurang pasangan kau yang sekarang?

Kalau aku, pendapat aku, berbincang dengan orang tua.
Ada sebab kenapa orang tua kita berkenan dengan orang itu.
Dan kalau terbaik pada mata orang tua kita, so aku akan ikut pilihan dia.

Kahwin pilihan orang tua?
Tak salah.
Selagi orang tua kita restu selepas itu datang restu Allah.
ok dah.
Soalan ni terlalu sensitif.
Aku tak nak komen lebih-lebih.


Macam aku post sebelum ni la.
Untuk aku,
Kalau orang tu pandai ambil hati ibu ayah aku, pandai bawa diri dengan parents aku, itu pilihan aku.
Ha..lagi satu.
Keluarga sebelah ibu dan ayah terlalu besar.
Yang dah kahwin, ipar-ipar aku ( suami/isteri sepupu aku) semuanya sporting !
Bila berkumpul tak akan ada yang boleh bawa diri nyorok satu sudut.
Nahas kau kena kecam lepas tu..


Eh..dah lah..
sekian.

my talk:) Selamat malam.
Thanks for reading :)

No comments: