A big lost

Assalammualaikum

Apa aktiviti yang paling seronok buat seorang wanita???
SHOPPING!!
And tadi secara tak sengaja dengan minda separuh sedar aku berjaya beli sepasang lagi kasut !


Nice!
It was not in my plan at first.
But somehow i unable to control my lust from the attraction of those kind of shoes,blouse,skirts, and handbags!


ok cukup.


Aku nak cerita pasal arwah pak ngah.
So kelmarin aku mimpi jumpa dengan arwah.
Aku mimpi dapat keluar sekali dengan arwah.
And kami berbual.


Since aku dan arwah pak ngah sangat rapat.
Arwah pak ngah dan mak ngah tak ada anak perempuan.
So pada aku dan adik tempat mereka tumpahkan kasih.
Dan pada mereka juga tempat kami bermanja.


Arwah pak ngah seorang yang sangat penyayang.
Muka arwah sekali tengok memang tegas.
Untuk sesiapa yang pertama kali jumpa dengan arwah mesti akan rasa nervous.
Air muka arwah je nampak tegas.
Tapi percaya lah..
Setiap kali arwah datang rumah atau kami datang rumah arwah, satu benda yang kami akan dapat dulu.
Senyuman arwah ..

Ya Allah. Rindu sangat dengan senyuman arwah.
Dan sampai sekarang senyuman arwah sentiasa hidup dalam ingatan aku.
Aku harap senyuman ni tak akan pernah padam.
Sebab arwah sangat penyanyang.


Sedikit pun tak pernah marah pada aku.
Selalu kaya dengan nasihat.
Tak pernah lupa nak tanyakan khabar tentang pelajaran aku.



Aku rindukan pujian dari arwah sebenarnya.
Allahu..


Dan aku paling rindu nak jumpa arwah.
Setiap kali jumpa mesti arwah akan peluk..Cium pipi..


Pak ngah, myra rindu pak ngah..
Please datang dalam mimpi myra setiap hari..
Myra perlukan kekuatan dari pak ngah.
Myra perlukan nasihat dari pak ngah.
Pak ngah datang dalam mimpi senyum dekat myra pun dah cukup.
Senyuman pak ngah itu sebenarnya kekuatan myra.



Aku pernah tanya adik..
Ada mimpi pak ngah tak?
Tidak .. jawapan adik.
Kadang aku tanya cousin .
Ada mimpi pak ngah tak?
Sama juga jawapan mereka. Tidak.



Selepas arwah meninggal sampai sekarang aku sentiasa mimpikan arwah.
Seolah arwah datang jumpa aku dalam tidur.


Aku tanya pada ibu.
"Kenapa kakak selalu mimpikan pak ngah? Kenapa orang lain tak?"

Kata ibu,
"Sebab kakak paling rapat dengan arwah. Dari kecik sampai la besar. Kakak paling manja dengan arwah."


Tak dinafikan.
Memang aku anak buah yang paling rapat dengan arwah.


Masih ingat lagi 2 minggu sebelum arwah pergi.
Aku datang rumah arwah untuk hantar breakfast.
Arwah duduk di balkoni..
Arwah senyum dan lambai pada aku..
Allahu..





















Dan itu senyuman dan lambaian terakhir arwah pada aku.
Masuk je rumah arwah aku beri breakfast pada mak ngah.
Borak sekejap lalu aku ke atas rumah arwah di tingkat satu.
Niat aku nak salam arwah dan berbual sekejap.
Tapi arwah tak ada di balkoni.
Arwah mandi..


Disebabkan ayah nak balik cepat atas urusan lain, aku terus beransur balik.
Tak ada rezeki nak salam arwah.
Tapi pagi tu berat sangat hati nak keluar dari rumah arwah.
Aku toleh pada balkoni balik.
Mengharap agar arwah ada di balkoni seusai arwah mandi..
Tapi arwah tak ada.


Aku terus masuk kereta dan balik.


"Pak ngah.. Setiap kali myra masuk kelas Cardiovascular (JANTUNG) , myra selalu teringatkan pak ngah. Sebab dulu myra niat nak rawat penyakit jantung pak ngah.. Maaf sebab myra tak sempat nak rawat pak ngah. Tapi myra tak pernah lupa nasihat pak ngah.  Terima kasih sebab sentiasa jadi pak ngah yang terbaik . Setiap kali datang melawat myra, pak ngah selalu bagi duit poket. Tapi perhatian pak ngah lagi bernilai dari duit. Terima kasih. Pak ngah lepas pak ngah pergi, mak ngah tempat myra lepaskan rindu pada pak ngah.. mak ngah selalu datang melawat. Macam biasa masa pak ngah ada dulu. Dan myra sentiasa dapat duit poket. Mak ngah selalu pesan, "ambil duit poket ni.. ni duit dari pakngah.."
Macam mana myra tak rindukan pak ngah?? Walaupun pak ngah dah tak ada sekarang, tapi perhatian dan kasih sayang pak ngah sentiasa ada. InsyaAllah. Myra akan teruskan apa yang myra dah mulakan ni. Kita jumpa nanti ye Pak ngah? Pak ngah rehat tau dekat sana. Sebab pak ngah dah banyak kali sakit dulu. Assalammualaikum Pak Ngah..
Thanks for reading :)

No comments: