Jodoh Open House

Assalammualaikum.. Aku ada cerita nak share dekat sini.. Meh dengar aku borak.. Sebelum itu aku nak say sorry.. Lately ni aku terbawa emosi.  So penulisan aku banyak kaitan dengan emosi.. Maaf la ye.. Myra is back!! Payah update entri guna handphone ni. Aku mengharapkan satu hari nanti aku ada tablet.. Senang sikit. Laptop aku pun rosak.. Ok back to our bussiness..  Kejadian ni jadi Ahad minggu lepas.. Family Pak Uda aku buat open house.. Kata nya dari lepas zohor sampai la malam.. Ok. Kami datang petang.. Dalam pukul 6 macam tu. Pak uda and mak uda aku ni pensyarah di Negeri Sembilan. Untuk bakal cikgu.. So bukan keluarga je yang mereka jemput.. Ada juga students and pensyarah lain yang datang. Nak dipendekkan cerita aku sampai terus bedal makan.. Aku ni bila dengan family memang tak reti malu.. Serius..Lebih lebih lagi bab makan. Masuk je rumah mereka aku salam semua then aku cari pinggan. haha.. Lepas makan aku lepak dekat ruang tamu..  Makan biskut raya sambil tengok tv. OKey..tu bohong.. Bukan tengok tv sangat.. Adik sepupu aku semua riuh.. Tak dapat la focus tv.  Tiba-tiba mak su aku  jerit dari luar. "Mak uda. Ni student mak uda datang".. Aku pun  bangun jenguk la siapa yg datang.. Then...Pap!! Kelu lidah aku.. Kaki aku kejung tiba-tiba..Jantung aku ni.. Jantung ni seakan berhenti sekejap.. Then individu itu datang dekat aku..sebab aku dah menonjolkan diri dekat muka pintu..  "Doc Faridah ada?"..  Pergh...macho siot suara dia.. Adoii.. Berterabur iman masa tu.. Aku angguk je.. Then aku masuk dapur panggil mak uda aku.. "mak uda student mak uda datang tu.".. Mak uda: " Siapa? Lelaki ke perempuan?".. "Lelaki........." ..mak uda: "Hensem tak?"... "Hensem!"... Mak uda:"Ohh.. dia tu..tu la mak uda tunggu dia dari tadi.. "... Pergh..Hensem.. Muka budak pandai.. Pakai Spec..! Kemas je penampilan dia.. Aku memang turn on kalau tengok lelaki pandai jaga penampilan ni.. Haha. Lepas mak uda jemput student dia terus mak uda layan student dia.. Tolong  serve makanan sekali.. Aku syak tu student feveret dia..Mungkin? hahaa. aku pon duduk sambung tengok tv..Tak sampai seminit aku duduk mak uda panggil aku.  "Myra..minta tolong ambilkan sudu garfu dekat dapur. ".. aku lantas bangun terus le dapur.. Then aku nak hulur ke mak uda tiba tiba... " Bagi la dekat student mak uda tu..".. Perghh!! Serius laa? Ni peluang. Hahaha.. kawal juga perasaan time tu..Tak nak nampak sangat. Sebab ibu ayah,pak su mak su,pak tam mak tam semua ada dekat situ.. "Terima kasih.." Perghh..senyuman dia.. I kenot..! I die! Hahaa.. Then mak uda kenalkan dengan student dia tu.. Tak silap nama dia Azzad.. Umur 28.. Tapi muka macam 24,25 macam tu.. Balik dari rumah mak uda, malam tu mak uda masuk group whatsapp.. Siap send gambar student dia dua keping lagi.. Macam biasa la.. Mula la  group tu nak heboh.. Mak su aku pun boleh tahan. Menyokong! Masalah bila semua cousin kau dapat tahu gosip kau.. Adoii.. Hahaha.. Ok.. Itu saja aku nak share dengan korang. Tq for reading :) Sekian.
Thanks for reading :)

No comments: