Al- Fatihah

Assalammualaikum ...  Hati aku tergerak nak tulis tentang kasih sayang dua beradik ni.. Baru-baru ni aku dapat berita  yang junior sekolah aku, kakaknya meninggal dunia..  Ya.. dulu masa sekolah rapat juga dengan dia. Since junior aku ni dulu anak buah aku .. Kami dulu sama-sama pengawas. Dia budak yang baik and  happy go lucky..Senang kalau minta dia buat tugas..  Dah lama juga aku tahu berita arwah kakak nya sakit.. Dan Jumaat lepas Arwah kakaknya kembali menghadap Pencipta..   Aku sentiasa baca tweet dia.. Hampir setiap masa tweet mengenai kakaknya.. Kalau di Matrik setiap kali outing dia akan balik jenguk kakak nya dia hospital.. Dik.. Akak tahu.. Berat rasanya bila orang yang kita sayang tu pergi tinggalkan kita.. Akak tahu awak rapat sangat dengan arwah kakak awak.. Awak tak kenal erti penat untuk sentiasa ada di sisi dia untuk jaga dia.. Allah sayangkan kakak awak imah. Sebab Allah sayang sangat, Allah jemput arwah kakak awal..  Kakak pergi pada usia muda.. InsyaAllah.. Sentiasa sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah kakak.. Allah pinjamkan lagi masa untuk imah beraya dengan arwah kakak.. Tapi tiba saat Allah kata kakak kena pergi,  awak kena redha.. Jangan nangis dik.. Arwah kakak  imah tenang dekat sana. Kakak awak tak akan sakit lagi .. Imah kena kuat.  Jangan selalu nangis. Kalau arwah kakak tengok mesti dia sedih.. Sebab mesti arwah kakak imah tak nak juga adik comel dia ni sedih selalu... Redha dik..  Berat ujian ni buat awak. Tapi awak kena yakin. Allah dah sediakan yang terbaik buat arwah dekat sana.. Jangan lupa doakan kesejahteraan arwah kakak dekat sana ye.. .. Aku jadi sebak.. Aku tahu.. Adik beradik ni sangat rapat..  Aku sendiri tak dapat bayangkan cemana aku kalau di tempat imah.. Cemana kalau Allah ambil adik adik aku.. Allahuakbar..  Jangan. Bukan sekarang.. Aku sayang adik adik aku.. Dari ambil adik adik aku, baik ambil aku.. Sebab aku takut aku tak dapat jadi kakak yang baik.. Kakak yang mampu beri kebajikan pada adik adik nya..  InsyaAllah.. Selagi Allah pinjamkan aku nyawa,aku cuba beri yang terbaik..  To imah.. Be strong  imah.. Sekian..
Thanks for reading :)

No comments: