Jatuh

"Kau dah kenapa? berkurung dalam bilik. Ajak lepak pun tak nak.  Ajak makan pun kenyang..pe masalah kau?" dari sahabat aku sendiri.. Aku perlukan ruang. Aku lebih selesa begini. Apa yang aku rasa  mungkin orang lain tak akan faham .. Kadang aku selesa begini..sendiri.. Tempat paling aku suka  lepak sekarang dalam bilik tak pun belakang blok. Percaya cakap aku..  Bila kau tengok hutan kau akan rasa tenang.. Tambah tenang lagi bila petang2 sekarang ni cuaca hujan.. Faham apa yang aku pendam. Turun belakang blok dalam keadaan kering.. Naik bilik  balik dah basah kuyup.. Aku izinkan diri aku basah dalam hujan dekat belakang blok tu.. Sebab tu cara aku rasa tenang.. Mustahil untuk aku ceritakan pada mereka masalah aku.Aku lebih memilih untuk memendam daripada menceritakan. Jatuh.. semangat aku jatuh sehingga aku tak mampu nak naik kan balik. 3 minggu lagi aku bakal final. Barai mungkin..? Dua minggu aku hilang motivasi diri.  Aku jatuh..
Thanks for reading :)

No comments: