Hurmm

Jam dekat desktop dah pukul 3:09 pagi..
mata dah berat..*bak kata orang tu, ruyup.. aku tak pasti apa makna ruyup tu.

aku tenung assignment atas meja ni..
ahh..persetankan semua assignment.
belajar hanya untuk siapkan assignment dan puaskan hati lecturer.
selagi dia tak puas, selagi itu kau kena berkerja keras.
kalau kau bodek ikut cara lain pon masih boleh puaskan hati lecturer..
asalkan dia tak mark kau..
and kau boleh tambah markah carry mark kau.
lumrah pelajar.
belajar sekarang bukan untuk mencari pengetahuan.
berbeza..
sekarang kau masuk universiti,kena puaskan hati lecturer baru kau boleh perform.
sebab markah kau semua dari dia.


ehh..apa yang aku merepek?
entahlah ..itu dari pemerhatian aku.

nak hilangkan mengantuk aku scroll down timeline twitter..
ahh..bosan.
baca retweet retis je banyak.
nak hargai peminat punya pasal,semua tweet depa dok retweet balik.
aishh..


aku pandang enset bijak aku,
ahh..samsung advance..
aku touch here..touch there..
aku menjelajah insta orang.
bagi aku setiap gambar ada cerita sendiri.
aku jelajah insta dia..
aku scroll down lagi..
scroll lagi..
bukan stalk..tapi aku cuma scroll down je.


tersenyum seorang aku malam ni.
aishh..
terbit rasa rindu itu..
*lantas aku segera matikan perasaan itu..bukan tak rindu.cuma aku tak layak untuk rase kan perasaan itu lagi.

aku scroll down lagi.
dan aku tersenyum..
*ahh..tak dapat bohong diri ni lagi..>.<


aku rindu pemilik insta itu.
*cukup myra..sudah-sudah lah kau dalam keadaan begini.
pipi aku terasa panas..
*ahh..tumpah lagi..
dalam hujan aku tersenyum..ada sesuatu yang mencuit hati aku.
tak seperti dulu lagi.
semua 360 darjah berubah.


*aku tak rasa bersalah jelajah insta dia. mungkin kerana aku rindu..?
ahh...rindu..rindu.. tak habis-habis..naik muak orang baca blog ini.
tak pernah kering..asyik nak basah dengan rindu je.


lepas ni aku ingat nak buat denda untuk diri aku.
kalau aku berterusan begini, aku tak boleh makan untuk satu hari ni.
baru aku kenal erti lapar nanti..dan baru aku belajar untuk move on.


sekian..



Thanks for reading :)

No comments: