Hotdog!

Assalammualaikum..

wahh..alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk bernafas untuk hari yang baru.
*malam tadi mimpi dia lagi.. if only i could tell you that i miss you..hurmmm..


so apa breakfast pagi ni??
aku tak rajin nak menapak ke anjung dengan kaki yang bengkak ni..
kaki kiri masih bengkak..kaki kanan pula masih sakit..
bayangkan cemana aku nak berjalan ala-ala retis kalau kedua dua belah kaki sakit serentak?
so aku decide nak stay dalam bilik je.
makan apa yang ada.
*ok,salah satu plan untuk jimat juga sebenarnya..

semalam jumaat roomate beli hotdog dekat econsave..
dia tahu aku memang suka hotdog !
since sekolah rendah lagi itu je bekal yang aku selalu bawa pergi sekolah..
tabiat itu berlanjutan sehingga la sekarang..
minggu ni masa bussiness week aku pelanggan tetap mak cik yang jual cucuk-cucuk tu..
"myra ni tak sah kalau tak ada hotdog.."
nahh..kawan aku pon dah cam sangat dah.
ada satu hari tu aku punya kelas tengahari..so aku singgah kejap gerai mak cik yang jual cucuk-cucuk tu..
sedih!!
hotdog baru habis!!
engkorang bayangkan bertapa punah nye harapan aku..
dah la tak breakfast..sengaja tak nak breakfast dekat bilik sebab aku nak beli hotdog..
"maap la dik..hotdog baru habeh..kejap lagi mak cik masak lagi.."
hurmmm..kecewa dia macam baru lepas kena tinggal dengan boyfriend!
so aku melangkah ke kelas dengan perasaan hampa.
masuk kelas dengan keadaan perut yang berkeroncong.
aku tak nak beli benda lain..
aku nak hotdog juga time tu!!


nak dijadikan cerita habis je kelas aku terus sergah mak cik tu dekat kedai dia..haha
"hah..ni mak cik dah masak hotdog baru.."
i was like, YEAYYY!!
aku borong 5 cucuk sekali!
satu cucuk ada 3 hotdog kecik..
so 5x3=15 hotdog semuanya..
bahagia sangat..


and aku sangat allergic kalau kawan2 nak 'curi' hotdog aku.haha..
serius allergic!
nak share benda lain boleh..tapi tidak hotdog feveret aku! haha


so pagi ni aku merajinkan diri untuk merebus hotdog dalam water heater!
aku buat roti hotdog ala-ala hotdog 1901..

akhir kata,saya bahagia dengan hotdog yang telah bersemadi dalam perut..
hehe..


sekian.


my talk:)
Thanks for reading :)

No comments: