bicara hati

Kalau dulu kau boleh serba serbi ambil berat tentangnya..tapi sekarang tak lagi..kalau dulu jarang ada salah faham..sekarang kerap kali.. kalau dulu kau rasa selesa berkongsi cerita dengan nya..sekarang simpan sendiri.. kalau dulu kau punya teman untuk berjenaka.. kini kau sepi.. mungkin dah sampai ketikanya kau perlu angkat kaki.. bawa diri ..  tahu mana letak nye diri ini.. sekurangnya aku masih mampu mendoakan dari jauh untuknya.. mana mungkin aku tegar mementingkan diri sedangkan dia sentiasa menjadi subjek doa setiap hari.. mungkin aku tak diperlukan lagi. pelbagsi cara diguna untuk mengambil hati kembali..benar kata orang.. bila saat gembira kau mampu tersengih senyum hingga nampak gigi.. bila kau sedih kau hanya mampu menyendiri.. aku yakin doa aku InsyaAllah didengari.. hadirkan dia insan yang sentiasa menghargai dirinya,itu sudah pasti.. jauhkan dia dari mereka yang ingin menyakiti hatinya, itu mimpi ngeri.. semoga semua nya terbaik buatnya.. jauh sudut hati aku titipkannya pada Ilahi..moga dia sentiasa sejahtera di sana tanpa diri ini..
Thanks for reading :)

No comments: