Instinct

Hati rasa tak sedap since pagi tadi..
aku terjaga dari tidur awal beberapa minit sebelum azan subuh..

Ya Allah..
kenapa aku mimpi macam tu??.
mungkin saja aku terlalu fikirkan dia..
sampai terbawa bawa dalam tidur..

tapi aku percaya dengan instinct aku..
instinct aku sangat kuat..
yakin yang apa aku mimpi tu seolah olah bagi petanda.


aku nampak dia dalam mimpi..
dia dekat atas sick bay..
baring dalam keadaan yang sangat tak ada daya..
aku yakin aku mimpi dia..
aku risau kan keadaan dia..
semoga dia ok dan sehat dekat sana..


mimpi aku seperti memahami keadaan aku..
dalam mimpi aku tak mampu melangkah menghampiri dia..
aku kaku..aku dapat tengok dari jauh muka pucat dia.


hati aku meronta ronta nak tanya khabar dia di sana..
sedar siapa diri aku, aku akur..
aku tak nak tambah kebencian orang..
aku tak nak buat orang marah..


Ya Allah...
peliharalah dia di sana..
Jika itu petanda dari MU, aku mohon Engkau berikanlah dia kesihatan yang baik..
Jauhkan lah dia dari segala penyakit..


*jujur hati aku masih tak tenang.. seusai solat Asar aku bacakan Yaasin untuk aku sedekahkan padanya..perkara yang selalu aku buat bila aku tahu dia sakit..
moga dia baik-baik saja di sana..


Ya Allah..
Moga Engkau pelihara dia dengan sebaik baiknya di sana..


my talk :( aku percaya pada instinct..
Thanks for reading :)

No comments: