12 November

Assalammualaikum.

watsupp guys!

ok.aku nak cerita dekat sini tentang offer yang baru aku dapat minggu ni.
alhamdulillah..
rezeki aku.
peluang dah datang.mana mungkin untuk aku lepas kan?.
ye sebelum ni aku pernah patah semangat nak apply benda ni.
sokay.
silap aku juga. sebab tak yakin dengan diri sendiri.
baru kena kondem sikit aku dah down.
tapi entah kenapa aku rasa masa aku mohon tandatangan dekat dalam bilik tu, aku rasa semacam je..
kena lecture juga la 20 minit.
wahh!! kenangan sangat!
ingat lagi masa tu tengah study week.

paling best,masuk bilik tu dengan penuh semangat and harapan..
bila keluar dari bilik tu pulak aku rasa down.
terus aku pergi balik dekat meja yang kebetulan masa tu aku lepak PTAR untuk study paper final,terus aku angkut buku balik bilik.! pasrah sangat..

sokay..biasa la tu kan..
ni baru dekat tempat belajar.
belum lagi masuk zaman bekerja.
kot ye nanti kena sergah dengan boss, tak kan aku nak buat notis 24 jam?

*boss lama dekat SR dulu pon garang juga.. tapi cemana aku boleh stay eik? now makin rapat pulak! hehe

but i gave myself the second try.
dalam kamus hidup aku tak ada istilah tak boleh..
sekurang nya aku kena cuba walau sekali.
bila dah cuba,baru aku tahu cemana.


mulanya tak sangka bila terima offer tu.
sebab seminggu sebelum tu masa aku keluar dengan kawan baik aku si Epul tu.. dia dah bagi tahu yang member dia yang lain kebanyakkan nya dah  terima offer tu.
so aku time tu redha je la kan.
dah tak ada rezeki? tak kan aku nak pi gegor pejabat sana..haha


now aku mula persiapkan diri untuk peluang itu
will do at my best..InsyaAllah..
semoga Allah permudahkan urusan aku nanti.

aku percaya benda ni bukan sesuatu yang membuang masa.
ni ilmu yang aku cari selama ni.
ilmu yang aku tak kan dapat dekat mana-mana.
ye aku masih ingat lagi pesan cikgu disiplin yang paling aku rapat dekat sekolah dulu.

"sains,matematik awak boleh belajar ikut buku. tapi kepimpinan awak sendiri kena cari skill dari luar."

sekian.

my talk:) tidur yukk! esok pagi-pagi aku ada fitness! masak la badan gue. nyah kau lemak-lemak yang terkumpul! bagi aku chance nak melaram time cenggini..
Thanks for reading :)

No comments: