lampu hijau yang malap buat aku...

assalammualaikum..


baru jap tadi aku text mcge..



aku renung fon aku dengan suatu harapan..
harapan yang x mungkin lagi aku dapat..
x tahu kenape...
berat aku nak terima semua ni...
jiwa aku bagai dihentak batu yang entah dari mane datang nye..
sakit buat aku tanggung semua nie..


mate aku berkaca tatkala menaip post nie..
aku x dapat nak kawal  lagi..
sejak kelmarin..
perasaan ingin tahu sentiase menyelebungi hidup aku..
sukar aku nak gambarkan bagaimana..


keterujaan aku untuk melakar moment terakhir,
menjadi sebuah persimpangan yang perlu aku pilih..

"kakak nak keluar rabu nie boleh?nak jumpa.....dah lama kakak x keluar ngan dia..boleh x??"

ayah: "owh..yang dtg umah hari tue..pergi lah.."

ringkas jawapan dari ayah..


hati aku yang tadi nye gelisah menunggu jawapan keizinan untuk keluar,
tibe2 jadi teruja..


...............................................................................

namun bagai ade sesuatu yang perlu aku laksanakan dahulu..

bagi aku..
biar lah moments itu menjadi  suatu yang akan aku ingat sampai bila-bila..


tiada niat untuk bermain dengan perasaan..
kerna aku bukan macam tu..

aku ingin kan suatu kepastian..
agar aku dapat teruskan dengan yakin..


aku cermin diri ini..
melihat 1 per 1 kesalahan aku telah aku timbulkan selama ini..


"ya allah..terlalau banyak aku lukakan hati orang sekeliling aku.."

mungkin kah ade kesempatan untuk aku perbetulkan segala kesalahan itu??

dan mungkinkah aku perlu biar kan shje kesalahan itu tanpe suatu pembelaan..



aku bingung dengan diri sendiri..

kalau aku dapat ulang waktu itu,
ingin shje aku lari jauh dari mereka..
agar aku tidak menyakit kan hati mane2 pihak..

kalau aku dapat ulang waktu itu,
aku akan guna kan dengan sebaik mungkin agar warna yang aku lakarkan pada lukisan tidak akan pudar..


detik yang ada hanya tinggal sisa2 waktu..
tidak cukup buat aku...
aku ingin kan lebih dari itu..


manusia sentiase ingin kan lebih..
mungkin kah aku je yang tidak pandai bersyukur??
nikmat yang aku dapat selama nie,
aku x pernah gunakan dengan baik..


sukar aku nak gambar kan keadaan sekrang..

niat aku hanya untuk membantu..
sekdar yang trmampu..

tapi kesalahan lalu aku menjadi halangan..

sesekali aku membodoh-bodohkan diri aku sendiri..

*x guna kalau x dapat nak jalan kan taggungjwab dgn baik..


lusa menjadi penentuan..

banyak persimpangan yang ade depan mate,
yang buat aku keliru..-.-''

aku terpaksa memilih salah 1..


sampai sini..

sekian..

my talk:)  jika aku  hadir..tapi macam mane??
Thanks for reading :)

No comments: