moga terlaksana impian aku...:)

assalammualaikum..

wok!!
meh sini aku nak habaq mai!!

setelah sekian lama aku tangguh2,
akhirnya selesai gak aku apply UPU...
ala....unit pengambilan universiti.
hehe..

ok2..
nie semua berpunca dari pameran2 pendidikan ipta/ipts yang aku dah usha hari jumaat and sabtu lepas..
not bad la..
at least aku dapat tahu serba sedikit tentang course2 yang aku perlu ambil..


alhamdulillah....
aku telah dapat petunjuk dari DIA  yang maha mengetahui..:)
hehe...
poyo la pulak ayat aku;p


ok2..
nak tahu kew course yang aku ambik??
jom usha list dekat bawah nie..;)




2. PILIHAN PROGRAM PENGAJIAN IPTA MENGIKUT KEUTAMAAN


PILIHAN 1 * : UM - M0010 ASASI SAINS HAYAT (Terbuka kepada Bumiputera sahaja)

PILIHAN 2 * : UiTM - E2033 DIPLOMA TEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN

PILIHAN 3 * : UiTM - E0001 ASASI SAINS

PILIHAN 4 * : UIAM - Y0080 ASASI PERUBATAN (Bumiputera sahaja)

PILIHAN 5 : UM - M0020 ASASI SAINS FIZIKAL (Terbuka kepada Bumiputera sahaja)

PILIHAN 6 : UNIMAS - W0010 ASASI SAINS HAYAT (BUMIPUTERA SAHAJA)

PILIHAN 7 : UNIMAS - W0020 ASASI SAINS FIZIKAL (BUMIPUTERA SAHAJA)

PILIHAN 8 : UiTM - E0400 ASASI KEJURUTERAAN

 
 
 
kalau korang tengok list dekat ats nie,
banyak aku apply berkaitan perubatan..
aku minat sangat bidang perubatan...
tapi...
masalah nyer sekarang,
x tahu la macam mane result spm aku nanti..
cuak gak oooo...
 
 
ha,cube tengok pilihan yang terkahir aku tue;)
asasi kejuruteraan..
huhu..
second choice aku..
 
first choice aku nak macok bidang perubatan..
selain dari minat,
aku nak bekerja dekat hospital..
memang aku aim nak bertugas dekat hospital..
 
 
aku suka tengok surrounding dekat hospital..
bagi aku surrounding dekat hospital berbeza..
 
dan aku x minat bekerja dekat office..
aku x suka mengadap pc seharian suntok walaupon aku suka on9..
 
aku x minat nak hadap fail2 office yang buat kepala aku sesak..
 
huhu..
tue just pendapat aku jew..
insyaallah..
doa2 kan la ye kejayaan aku..:)
 
 
em..aku ada baki lagi 2 peluang untok ubah pilihan uh..
tengok la macam mane nanti..
kalau dapat result,
aku akan ubah mane yang perlu..
 
ok2..
chau!
 
sekian..
 
my talk:) matrik dah selesai..upu pon dah..tunggu result spm pulak lepas nie..kecot perut aku wookkk!!
Thanks for reading :)

No comments: