bila aku masuk dapur..;p

assalammualaikum..


wooooo....pedeh sioot!
huhu..
kulit tapak tangan aku and jari nie makin tegang..n mengelupas..
adeeh~
ni semua angkara peluntur yang aku guna untuk cuci bilik kecik tadi..(em..bilik air la..)
sebelom nie aku guna gak peluntur..
but x ada la mengelupas sampai mcm nie..-.-'
pedeh beb!
so,aku terpaksa la taip post ni slow2..


korang ni dah makan lom??
huhu..
aku dah makan..
menu makan malam hari nie ialah MAGGIE!
tooiink!
betol arr.
aku makan maggie je a.k.a mee segera..
huhu..
mesti korang pelik nape la myra makan mee segera??
diet kew??;p
ahaaha..
diet??
urm..
boleh gak diterima..
haha..


em..tujuan utama aku makan maggie sebab aku dah bosan makan nasi!
haha..(asal skema sangat ayat aku?-.-')
btol la..
aku bosan tengok nasi..
hari2 makan nasi..
except sabtu ahad la..;p
coz time uh,confirm makan burger!
haha..
badan pon macam burger..
eyh,suka hati aku la nak badan macam mane??
korang bayang kan la..
burger MCD,sebijik dalam rm 8 lebih..
tue baru ala carte..
belom amik set lagi..
kalau set lagi mahal.
ha,ok what??;)
badan macam "burger" pon mahal gak la.
ahahaha..
(sengal la aku ni..-.-')


hehe..
burger MCD feveret aku,
of coz la..
SPICY CHICKEN MCDULEXE..
huhu...
perghh!!
cedap wokk!
huhu..

eyh2..
dah lari dari tajok ni..
eish..tue la dia myra..
kalau aku bukak cerita,
campai ecok pagi pon belum tentu habis..-.-'
minah kepoh betul !
haha..


em..ok..
tadi time aku nk buat maggie,
mula la seleruh isi rumah nie datang mai dapoq nak tengok apa yang aku buat..-.-'
aduuhh!
family kuu;p
haha..
korang pon faham2 la ye ape yang jadi lepas tue..


adik: "wah! kakak buat maggie..adik nak gak.."

*padahal dekat tangan dia dah ada sepinggan nasi dengan lauk pauk yang menutupi pinggan..-.-'

ayah: "ayah pon nak jugak..dah lama x makan maggie"

*x kenyang lagi ke??padahal tadi baru lepas makan..?

ibu:  :)

*senyum jew??em..faham sangat la maksud ibu tue..-.-


so,untuk sekian kali nye aku kena jadi chef lagi sekali memasak hidangan untuk 4 orang..
(sori la beb kalau ayat aku ni skema..x tahu la kenape tibe2 jadi minah skema pulak! aduus~)
aku mula menggeledah isi dapor..
em..tong gas??
ada!
kuali??
ada!

tooinkk!

adoi~
tong gas dengan kuali memang dah lama ade.
kalau x ada,
x berasap la dapur rumah aku nie..-.-'
(sengal tol aku!)
ok2..
then aku mula mencari bahan asas..
haha..
dah macam masuk explorace dah;p


eyh,sebelom tue nak bagi tau korang la kan..;)
yang myra bukan buat mee segera 2 minute!
hey!! deyy!!!
huhu...
dah macam india la pulak;p
hahaha..
ape barang masak mee segera 2 minute??;)
not my taste!
wah!!
jobo la pulak..(bahasa pasar..erti lain,poyo)
myra masak mee segera style myra;)
ha..dasyat x??
huhu..
resipi sendiri beb..
wa x main la ciplak2 nie..
huhu..



bawang,sos cili maggie,sos tomato maggie,cili padi,kobis,tomato..
ok..
semua ada..
bukan nak buat maggie goreng ok??
ni nak buat maggie yang berkuah..
perggh!
saje nak poyo jap;)



mula2 of coz la korang kena potong bawang,kobis,,and semua bahan uh..

ha?nak macok sebijik-sebijik??
pon boleh gak;p
haha..
woi! agak2 ar..
tengah dok kusyuk makan maggie nanti,
tbe2 timbul sebijik bawang merah! ;p
haha..
sengal!


ok2..
dah habis chopping,
eceh!
speaking;p
haha..
then,korang boleh lah start masak;)
tapi myra x guna minyak..
guna air masak..;)
coz myra rebus maggie dulu dalam kuali..
then,baru buat kuah sekali..
ha! pelik kan?
orang kalau nk masak and merebus,mesti la beza kan..
eyh,nie resipi myra sendiri la;)


ketung!
ketang!
ketung ketang ketung!
ketang ketung ketang!
ketung ketung!
ketang ketang!
(bunyi kuali time aku masak)


sedap la pulak bunyi dia;)
macam muzik!
ahaha..
(mereng oh aku ni..-.-')


hampir 20 minit aku bergadoh dekat dapur uh,
akhirnya ciap gak masakan aku..
pergghh!
wa cakap sama lu..
sedap wok!
bukan nk puji diri sndiri..
but ia kenyataan benar!
(aduss! skema gile ayat aku-.-')



bila dah ciap,mesti la kena hidangkan..
ok2..tugas aku untok hidangkan maggie uh..
aku hidang maggi uh dekat ruang tamu aku..
then,aku pergi ke dapur balik..
sebab nak kemas and basuh kuali semua tue.
bila aku pergi ke ruang tamu balik!!!
jeng3!
family aku masing2 tengah layan maggie tadi..
lapar sangat la tue;p
haha..



licin beb mangkuk yang aku hidang maggie td..
memang sah la.!
family aku dah lama x kena maggie masakan aku;p
tooinkk!
haha..


ok la..
tangan aku dah pedeh sangat nie.
kena sape krim dulu..

sekian..

my talk:) jadi chef pulak aku kali nie;p ahax!
Thanks for reading :)

No comments: