Kuih jodoh?

Assalammualaikum.

Nak cerita pasal seorang mak cik kepochi dalam taman aku.
Yang ni aku boleh go lagi.
Sebab. Mulut je bising hati baik.

So ahad dia datang ambil kuih dekat rumah aku.
Aku keluar hantar kn kuih tu ke kereta dia.
"Ibu mana?"
Masak. Ada orang nak datang.
"Siapa? Orang nak masuk minang la tu?"
Eh..tak la.
"Alaaa. Kakak tak akan tak ada? Kalau tak ada mak cik  Z ada anak buah lelaki. Macam sepadan je dengan kakak. Kenal2 la dulu. Sementara nak habis belajar boleh bertunang. "
Ehh..kenapa terjah macam ni? Serius aku kelu lidah time tu.
"Nanti mak cik Z bincang dengan ibu ya? Umur sekarang patut nya dah bertunang. Ibu mesti setuju. Ank buah mak cik Z pun baya kakak. ".
Ni kuih dia. RM50.
Aku hulur kuih tu cepat2. Tak nak ada serangan Dari dia.
" kakak kira jadi ya? Nanti mak Cik Z bagi gamba dia untuk ibu tengok. Kenal dulu dah selesa rasa okay bertunang terus. Habis belajar boleh Kahwin.."...


Sekian.
My talk:) aku speechless. Hahah. Ni kalau ibu dah masuk campur sis akur.
Thanks for reading :)

No comments: