Still standing

Assalammualaikum..

Ha... Dia ni lah lelaki and dia jugak perempuan.

Aku sendiri tak pasti adakh Itu satu pujian?

Berdiri dalam ujian bukan satu yg mudah kau ungkapkan.
Saat hari2 terakhir aku perlu berjuang, saat itu juga aku perlu zone kuning unit kecemasan.

Bermula dari hospital Gleneagles malam nya aku terus dibawa ke Hukm.

Bermalam dia zone kecemasan Hukm bukan benda yg indah.
Ya ..dulu aku bercita-cita nak bekerja di unit kecemasan.
Tapi bila kau sendiri yg masuk dan perlu duduk di zone kuning unit kecemasan, aku harap Itu Kali terkahir aku di sana


Terima kasih ya Allah.
Saat aku di situ semalaman, aku belajar banyak benda.
Syukur. Aku masih sehat.
Alhamdulillah.
Nikmat paling besar.


Usai pertarungan pertama, masing2 sebok bertanya khabar.
Kelibat aku yg tiada di situ, jadi tanda tanya bagi mereka.


Mana kau weh?
Kau okay tak?
Kau kenapa?

Tak perlu aku beri penjelasan.
Kerana tak semua perlu tahu keadaan aku.

Diam.
Simpan.
Bertarung sendiri.

Aku bisik pada diri sendiri.

Tak apa..
Ujian Allah ni sedikit saja.
Ada yg lagi hebat diuji.
Tapi masih mampu positif.
Kenapa aku perlu jatuh?
Tak ada sebab untuk jatuh.

Di zone kuning unit kecemasan aku dapat satu semangat yg luar biasa.
Aku tenung mata doktor yg datang merawat.
Seolah bagi satu harapan baru bagi aku.
Satu semangat baru.

Insyaallah.
Aku redha.


Sekian

My talk:) Terima kasih doktor Hukm zone kuning unit kecemasan.
Thanks for reading :)

No comments: