People.I.Love

Assalammualaikum.

Aku tak sure nak bagi topik untuk penulisan kali ini.

Pertama:
Dengan izin Allah aku jumpa dengan dia.
Seorang yg sangat friendly,baik dan penyayang.

Selalu back up aku.
Tak pernah jemu dan sabar nak ajar kan aku sesuatu.

Tak pernah tingginkan suara.

Bila time serius, kami serius.
Bila luar dari time 'formal' dia seorang kakak yg sangat gila!
Haha.

Jauh beza umur aku dengan dia.
17 tahun aku anggarkan.
Tapi perangai dia serupa umur 18 tahun.
Sangat gila.
Species yang kepala masuk air.
Haha.

Allahu..
Setiap Kali jumpa dia mesti aku sakit perut.
Sebab terlebih gelak.

Yet aku hormat dia.
Gila dia pun dia masih tua dari aku.

Asal aku tersilap je, mesti dia back up.
Tq.


Kedua:
Aku log in satu app yang dah lama aku tak log in.
Lepas aku tukar handphone, aku terus lupa username and password.

Nak jadi kan cerita, one day aku tiba2 teringat balik username and password lama aku.
So aku log in.
Aku terima satu notification.

Ada someone tag aku dekat post dia.

Aku baca.
Aku rasa nak nangis..

Allahuakbar.
Sahabat..

Tinggi sangat penghargaan yg kau bagi.
Mungkin pada waktu itu, Allah nak uji aku.
Jadi Allah hadirkan kau yg pada waktu itu dalam kesempitan.
Aku sendiri belum mampu tempuh.
Segala kata2 yg keluar dari mulut aku, semua atas kehendak Nya.

Terima kasih atas penghargaan itu.
Semoga Allah pelihara kau, aku dan sahabat lain dalam jagaan Nya.

Insyaallah.

Ketiga:
Aku takut, aku risau kalau2 post atau tindakan aku buat sahabat lain terasa.

Mana yg sebelum ini rapat, sekarang jauh, mungkin ada yg terasa dengan aku.

Mungkin Allah jauh kan kita sebab nak tengok sejauh mana kuat nya tali persahabatan kita.

Aku kalau boleh nak jumpa semua yg paling aku sayang.
Yg pernah rapat pada satu waktu dulu.
Masa dah berubah.
Dulu dan sekarang tak akan jadi sama.

Insyaallah.
Ada rezeki kita akan jumpa lagi.

Mungkin yg dekat je aku dapat keluar jumpa sekali sekala.
Yg jauh tu aku harap tak ada yg terasa hati.
Selesai kan komitmen masing2.
Kita punya haluan yg berbeza sekarang.
Insyaallah ukhwah masih kuat.

Sekian

My talk:) I feel you friend. Kalau aku ada kereta sekarang juga aku drive ke tempat kau.
Thanks for reading :)

No comments: