Bye kasut!

Assalammualaikum.

Till now aku terfikir nak cari handphone baru untuk adik aku.
Kesian pula.
Handphone dia rosak.
Since dia balik sana.
Now susah nak contact.
Tu pun by phone kawan dia.

Bila dia ngadu hp rosak, aku tergerak hati nak cari kan ganti ..
Adoi..
Kalau aku kerja, aku dah beli kan sebijik and pos terus dekat sana.

Saja aku tanya adik aku..
"Nak HP apa? Nanti kakak survey.."

"Tak kesah la kak. Janji boleh guna untuk belajar. Lecturer selalu send notes dekat WhatsApp. "

Dasyatt lecturer sekarang.
Betul2 mudah ye pembelajaran sekarang?
Haha.

"Tak ada ke yg berkenaan di hati? HP model apa?"

"Tak kesah la kak. Yg murah2 pun ok. Janji boleh WhatsApp.."

Aku like, hurm....

Kalau aku dah kerja, aku cari kan juga sebijik yg elok2 untuk dia pakai belajar.
Budak nerd guna HP untuk belajar je.
Haha.
Tak reti nak main Instagram semua ni.

"Ok. I'll find one for you. Tapi bukan iphone la ye. Sorry.."

"Adik pun tak nak iPhone. Nak yg biasa je. "

*saja aku pancing dia.. Haha

"Kenapa tak nak? Now ramai pakai iPhone. Smart apa? Design pun cantik. "

"Tak nak. Adik nak yg biasa je. Kalau kakak beli iPhone adik tak nak pakai.."

Aikk?
Aku syak adik aku ni datang dari planet pelik.
Haha

Tak pe la
Kalau dia minta pun,memang aku tak hado bajet. Haha

Try korek mana2 tabung kot ada terselit baki duit ke kan?.

Sekian.

My talk:) Ada kemahuan sendiri. Memang plan nak beli. Tapi bila adik tengah terdesak ni, tak apa je la. Maybe tak ada rezeki.. Lain tahun la aku 'angkat' kasut tu.. Huhuhu



Thanks for reading :)

No comments: