Peluang

Assalammualaikum.


Minggu ni minggu yang sangat hebat!
Dah mula busy.
Dah mula serabut.
But insyaAllah masih boleh survive dengan jayanya.


Sebab apa?


Sebab myra buat benda yang myra minat.
Tapi kalau myra buat benda yang myra kurang minat, ha..dari situ mula datang segala mak nenek migrain, mak cik stress semua singgah kepala.
Disusuli pula dengan keadaan kesihatan yang kurang sehat.

Ya.. Itulah aku.
Tapi cuba bagi aku buat benda yang aku minat..
Heh..
Mengantuk pun sanggup sengkang mata.
Lapar pun terus jadi kenyang.
Penat langsung tak rasa.
Hebat bukan?


Alhamdulillah.
Thanks Allah..


Isnin lepas kaunselor masuk kelas untuk bagi taklimat penting.
Yes..
Bagai satu peluang yang aku sendiri tak pernah sangka.
Serius.
Aku balik aku masih rasa yang pertemuan dengan kaunselor tu satu mimpi..


Peluang dah ada depan mata sekarang ni.
Next year InsyaAllah akan bertolak.
Ikut perancangan yang pihak fakulti dah tetapkan.
Kalau tak ada aral melintang awal tahun akan ke sana.


Perasaan??
Excited!
Aku akan pastikan peluang aku dapat kali ni betul-betul selesa dengan diri aku.


Kaunselor dah explain panjang lebar tentang program belajar di sana.
Siap pesan lagi..
"Mulai dari sekarang kamu kena siapkan passport,, Mana yang tak buat lagi tu dah boleh buat passport sekarang. Mana yang kena renew passport pun boleh dah buat sekarang.."


Gila engko!
Siapa yang tak teruja?
Perjalanan ditanggung oleh pihak fakulti :)


Kalau kawan aku sekolah rendah dulu belajar dekat Liverpool , aku pon mesti kena pergi keluar juga.
Nak juga rasa pengalaman dan suasana dekat tempat orang.
Jauh juga tempat yang kaunselor bagi tahu tu.
Tapi familiar benar dengan budak yang ambil course aku..
Kira lubuk ilmu juga la selain India :)


Tak nak cerita banyak..
So doakan aku ye.
Terima kasih !


sekian.

my talk:) Kali ini aku akan pergi .


Thanks for reading :)

No comments: