Tu Diaaa

Assalammualaikum.


Haii..

Im back!


So since aku nak masuk tiga minggu dekat sini aku nak share sikit la apa yang aku suka buat dekat sini, siapa kawan rapat aku, apa aku suka makan and so on..

Budak kelas aku tiga orang je dari program penerapan.
Sorang tu budak Tapah. Dia junior aku masa dekat pilah dulu.
Since kami satu kelas memang setiap masa bersama.
Lagi seorang tu budak lelaki.. Akmal nama dia.
Orang Kedah.
Kepala otak dia banyak sangat masuk air.
So agak sengal kalau berborak dengan dia.
Tapi best.
Dia sempoi..


Roomate aku seorang budak Terengganu seorang lagi Penang mari~
Aku rapat dengan budak Penang ni..
Sebab kan roomate so most of the time kami ke hulu ke hilir bersama.
Petang-petang pergi gym sama-sama.

Oh ya..Sini ada gym.
memang best la.
Even jauh dari kolej tapi setiap hari rajin turun pergi gym.
Aku suka busy kan diri aku dekat sini.
Kalau ada masa free aku akan pastikan yang aku kena buat something.
Sebab duduk sini kalau tak buat apa-apa amatlah rugi besar.



Ibu aku ada pesan.
'' Duduk sini busy kan diri. Since kampus sini best and ada macam-macam, why not explore everything.."

So kesimpulannya aku memang menikmati apa yang ada di sini.
aku bersosial.
Handphone memang tak ada dengan aku sangat.
Selalu dalam laci meja bilik aku je.hahah

Even kadang pergi kelas pun tak bawa handphone.
Ok, aku pun tak sangka yang aku boleh pisah dengan handphone.
But believe me.
Sini semua nya best.


Family aku pun dah faham sangat tabiat tiba-tiba aku ni.. haha
Dia orang akan call aku pun malam.
Tu pun setelah beberapa kali percubaan yang mengecewakan.
Bagi aku handphone sekarang satu perkara yang leceh.
Dulu aku selalu dengan handphone.
Sampai tak rasa ada life.
Now aku nikmati life yang ada sebaiknya..



heheh,.
Sini aku suka roti canai dekat dewan makan Kesinai.

Even jauh lebih kurang 2 km aku kena menapak untuk dapatkan roti canai, aku sanggup.
Nampak tak?
RM1 je sekeping roti kosong.
besar pulak tu.
Berbaloi sangat weh!


Wajib untuk aku beli roti canai setiap hari.
Aku rasa kan kuah dhal dia sangat special.
Pak cik tu pun dah cam aku ni regular customer dia.
Sekali beli mesti dua keping!


Sini kedai makan sangat banyak.
Dan bersepah.
Sekitar kampus ada je stall yang jual makan.


Jangan risau gemuk sebab kalau makan banyak mana pun korang tak akan gemok.
Sebabnya sini korang akan berjalan jauh dari satu bilik kuliah ke bilik kuliah yang lain. hehe..


Dulu aku mengeluh.. Kenapa jauh sangat ?
Setiap blok kalau jalan kaki , ketiak tak lecak tak akan sah!
Sampai je kelas part paling basah ialah ketiak! HAHAH
aku tak tipu..

 So aku enjoy sangat duduk sini.
Jauh lagi best.
Sangat ada life.. hehe..



so till here..
sekian.


my talk:) BEST!
Thanks for reading :)

No comments: