Tebus

Assalammualaikum. Hi guys! Its been a long time without you my friend...~  ecehh! sorry.. Sehari tak dapat update blog. Keadaan tak mengizinkan. But today im back! Nak kata sehat sepenuhnya tu tidak la.. Cuma better dari semalam.  Semalam tu dari petang sampai malam aku kerap muntah-muntah.. Sampai satu tahap rasa badan kau lemah selemahnya.. Nak gerak pi tandas pun rasa nak pitam.. Tu tandanya air dah kurang dalam badan.. Kesahnya kau kena la masuk kan air balik .. Haa.. tu la kisahnya.. Semalam la kemuncak dia.. Badan memang totally out.. Apa aku makan semua keluar balik. Tak sempat badan nak digest.. Malam tadi bila dah lapar sangat aku mampu kunyah roti je. Roti tu pun tak mampu habiskan. Sudahnya aku jadi macam budak yang tidur dengan makanan dekat tangan sebelah.. Haha. Ayah bangun tengok aku terus dia kejutkan aku sambil gelak..  "Ni tikus ke makan roti macam ni.." haha. Ayah kata aku tikus.. Sebab makan roti tak habis. Haha. Kering dah roti tu..Semalaman aku pegang je.. Pagi ni sejuk bebenor.. So korang now cuaca tak menentu. Jaga kesihatan ye. Paling penting.. Sakit ni sebenarnya buat kita rasa Allah tu lebih tahu keadaan kita.  Kan? Pernah perasan tak? Allah sayang sebenarnya dekat kita.  Allah sayang sangat.. Sebab bila kita sehat kita mampu nak tunaikan tanggungjawab kita. Masa itu nikmat Allah memang banyak. Tapi bila kita sakit Allah sentiasa ada dengan kita. Even kita sakit tak larat cemana  sekalipun Allah ada bagi perhatian pada kita. Doa kita nak cepat sehat Allah dengar.. Then Allah bagi kita sehat balik..  Aku harap sakit ni penebus dosa aku yang banyak sangat tu .. :') Dosa dengan orang tu paling banyak.... :')  Apa-apa pun Tq Allah..  :) Sekian.
Thanks for reading :)

No comments: