Jumaat

Assalammualaikum. Pheww.. Take a break uolss! Baru lepas panjat bersihkan air cond filter and bilah kipas.. Bila memanjat tadi mula la teringat balik time kerja Secret Recipe dulu. Aku bukan saja staff yang jaga cake counter je.. Tapi aku merangkap maintenance staff juga dulu.. Haha.. Aku pernah panjat untuk bersihkan aircond Secret Recipe yang jenis melekat dekat siling tuuu.. Alaa.. macam aircond dekat office yang empat segi petak tu.. Tu lagi payah nak bersihkan compare  dengan aircond rumah..Cuba engko kira berapa aircond yang ada dalam satu secret recipe tuu? Banyak tu la yang aku bersihkan. Not bad.  Itu pengalman aku sebenarnya.. Selain dari maintenance aircond aku juga buat maintenance cermin pintu..Hahaha. Part ni paling aku suka.. Most secret recipe dia punya pintu jenis kaca. Half of  the walls juga ada yang kaca.. So memang kena lap selalu la cerita dia. Bila manager outlet minta aku lap cermin tu aku mula cari dua benda.. Spray sabun dengan surat khabar lama. Then start la buat keje lap cermin.. Customer akan keluar masuk time tu.. Kau pulak tengah  lap cermin..  Aku kena la greeting.. "Hai welcome!" hahaha .. sambil tu tangan laju lap cermin.. Aku selalu berangan jadi ahli forensik.. Dekat cermin tu akan ada banyak cap jari.. Dari situ aku mula bayangkan scene dalam cerita Conan. Haha.. Cakap dalam hati.. " Barangkali aku dah jumpa petunjuk siapa penjenayah yang berjaya memecah masuk bilik kebal ini..";D cant stop dreaming beb.. Kata orang kalau kerja kita kena seronok dengan kerja kita.. So itu cara aku enjoy dengan kerja aku.. It is a mental pyscho.. Lebih kurang la~  Itu je yang nak share.. Im looking forward to learn something new. Senang nanti bila dah ada keluarga sendiri aku boleh manage semua benda.. Aku boleh masak,boleh kemas rumah, boleh bersihkan air cond, boleh bertukang..haa aku nak belajar plumbing.. Senang nanti.. hehhe.. I dont need a plumber anymore.. Sama juga aku tak perlukan orang gaji.. Aku nak settle sendiri hal rumah. Baru aku puas hati..Tak gitu?? Ok.. Salam Jumaat guyss. To Adams get prepared for your Solat Jumaat. Dont forget to read Al-Kahf.. Assalammualaikukum!    p/s: 20 days left.. phewwww
Thanks for reading :)

No comments: