Counting

Assalammualaikum.. Serabut. Itu je benda yang aku lalui sekarang. Tak mampu nak share dengan sesiapa.  Aku decide bakar offer letter yang aku dapat.. Yup.. Petang semalam aku bakar.  Sengaja aku bakar.. Sebab kalau aku koyakkan takut ibu atau ayah aku akan jumpa. So perasaan? Kecewa. But you cant have both. U need to choose either one. Since aku nak pergi dah ni. Aku rasa keputusan asal aku adalah yang terbaik. Maybe dekat sana tempat aku. Memang la jauh.. But its ok. New place new people and new hope..  who knows? Aku dah tanam impian aku dalam2.No point aku mengharap.. Kelmarin aku ke sana. Ada dua sebab.. Sebab pertama aku ada interview untuk sambung di sana..Sebab kedua ayah aku nak settle kan urusan di sana. But.. Hati ni Allah punya.. Sentiasa berbolak balik bukan?.. Macam kes aku ni  hati aku sentiasa berubah. Bukan aku tiada pendirian. Tapi.. Aku terpaksa ikut keadaan.  Mangsa keadaan.. Begitulah.. Ok stop sini je. Aku dah nak pergi.. Dah mula siapkan segala kelengkapan.. Satu bagasi dah penuh. Tinggal lagi satu je belum isi lagi. Dua bagasi aku bawa sekali. Sebab lepas ni tak akan balik lagi. Susah.  Belajar la sikit jadi anak perantauan yang betul2 jauh dengan family. Aishh..kejap je masa berlalu.. Kejap tu je aku dah nak pergi. Hurmm :)
Thanks for reading :)

No comments: