Moment

Assalammualaikum.. Aku baca je whatsapp dari ahli group ni.. Aku scroll apa yang mereka ceritakan. Nama aku nak join conversation, memamg tak akan!.. Itu lah aku. Aku lebih suka jadi silent reader. Aku malas nak masuk. Bohong la aku tak rindu mereka. Caril, Dan, Aiman... Mereka dulu anak buah aku. Adik adik aku juga. Rindu nak kerja dengan mereka lagi.. Masa kerja mereka akan focus bekerja. Tapi bila time rehat masing-masing jadi gila. Happening sangat. Ya Allah rindu nya. Ingat lagi moment time rehat dalam bilik lecturer tu.. Budak budak ni menyakat macam tak ada hari esok! Agaknya macam tu cara mereka nak hilangkan rasa penat. Caril tak habis dengan gigi dia.. Comel sangat bila minta dia buat muka hantu gigi.. Danial or aku panggil Dan, tak habis dengan pemalu dia.. Haha. Tapi bila gelakkan orang lain dia juara.. Aiman pula muka serius. Aku nampak karisma dia sebagai seorang ketua dalam diri dia. Tapi dia pun sama je join bahan orang. Aku rindu mereka. Ingat lagi peristiwa paling best pernah jadi dalam bilik rehat lecturer tu sampai masing2 gelak sampai merah padam muka! Peristiwa jadi bila Dinnie mula keluarkan perangai gila dia .. Dinnie main dengan iphone epul masa tu. Nak record video sambil jadikan budak tiga orang tadi subjek utama.. Sebenarnya nak riuh kan suasan masa tu. Ye la.. Aku pun tengok budak tiga orang tu penat je..So Dinnie ambil alih .. Entah macam mana dinnie sebok recordkan video muka mereka sambil buat macam2 posing tanpa dia sedar iphone epul jatuh ke lantai.. Dush!!! Memang time tu semua diam.. Tapi budak tiga orang tu gelak macam nak pecah bilik rehat lecturer tuu.. Hahaha.. Dinnie yg dari tadi pose macam2 gaya terus jadi diam dan sopan! Memang gelak besar la time tuu. Gila engko..Iphone tuuuu.. mata dinnie dah macam nak nangis.. Suara dia tersekat sekat. "pul..e..epul...so..sorr..sory.." hahaha. Kali tu memang dinni jadi subjek! Memang happening. Nasib baik la si epul tu jenis cool.. Dia cuma jerit "Iphone akuuu!!"  hahaha.Gila happening. Tak marah pun. Dari situ aku sedar.. Kawan aku ni boleh jadi sopan.. hahaa. Eh..tak lah.. aku sedar. Kawan yang ikhlas dengan kau akan faham kau dengan baik ..Alhamdulillah .. tq Allah. Please jaga kan kawan-kawan baik aku dan adik adik aku.. Sebab  aku sayang dia orang sangat.
Thanks for reading :)

No comments: