Weak

"Muka awak pucat sangat ni kenapa? bibir pun pucat.." -Doktor cun-  Semalam 2 kali nap aku kena.. Gigih kan juga diri ni ke unit kesihatan dari bilik kuliah tingkat 6! Seorang.. Aku sendiri tak suka susahkan kawan walaupun pada masa itu aku rasa nak pitam sangat. Bawah mata aku dah nampak hitam. Lif fakulti semuanya tak boleh guna sebab rosak. Nak tak nak aku turun ikut tangga.. Separuh nyawa aku tahan..aku cuba kuat. File dan segala nota dah jatuh bersepah..  Tangan aku dah mula menggigil.. Aku rasa kan kalau aku pengsan dekat tangga masa tu tak ada siapa akan nampak.. Sebab aku ikut tangga yang tersorok.. berdekatan dengan laman pelajar. Alasannya tangga tu je  yang terdekat dengan unit kesihatan.. Cuma ia tersorok dan gelap. Aku tak larat untuk tunduk dan kutip segala nota yang jatuh bersepah tadi..nafas waktu itu memang agak terhad.. tangan aku mula rasa kebas dan sejuk.. Sekali lagi aku rasa payah nak sedut nafas dalam-dalam. Bawah mata dah nampak hitam.. aku tak rasa langsung anak tangga yang aku pijak.. Aku cuma bergantung pada dinding masa tu. Tangan tak mampu nak capai dan pegang penyandal tangga. Makin sejuk badan aku.. aku terduduk.. aku rasa kan tak mampu lagi nak bangun..dahi aku berpeluh tapi tangan aku sejuk sangat masa tu..nasib baik ada budak degree aku agak yang hulurkan aku air botol.. aku tak jelas apa yang dorang cakap dekat aku.. aku cuma sedar dorang lap muka aku dengan air.. sebab aku tak mampu nak buat sendiri.. tangan aku terasa kebas sangat..budak tu papah aku hingga ke unit kesihatan..sampai situ aku terus masuk bilik doktor.  Aku cuma dengar ayat doktor yang di atas tadi je..lepas tu aku tak mampu lagi dengar apa2. Dapat je beberapa jam dapat nap aku rasa letih sangat.. aku sedar bila doktor pegang tangan aku untuk cek nadi.. "Awak ok? Awak ada sakit apa2 ke sekarang ni? Penyakit kronik? Ada buat medical check up tak? "  bertubi tubi soalan doktor.. aku terlalu penat.. aku hanya geleng.. "Saya nak refer awak ke hospital nak tak? kita buat medical check up.. Awak kerap sakit dua minggu ni. Blood pressure awak tak normal. Nanti dekat sana awak buat blood test semua.." terus terang aku rasa badan aku tak sehat.. kalau betul aku sakit bagi aku habiskan diploma ni dulu..
Thanks for reading :)

No comments: