Sukan

Assalammualaikum.

Tahniah buat skuad hoki negara..
dapat tempat ke-3.
satu pencapaian yang positif.
kalau sebelum ni prestasi skuad hoki jatuh..
aku harap depa boleh bagi lebih lagi lepas ni..

since bila pula kan aku minat sukan hoki ni?
siap masuk ruang entri blog lagi..
eleh..jet-jet pengulas sukan ler tuewww..
nyampah titeww!


sebenarnya aku mula minat & follow sukan hoki ni masa sekolah rendah.
masa aku darjah 4 tak silap..
guru Pendidikan Jasmani dan Kesihatan aku ialah Sir Visva.
dia memang coach hoki sekolah.
sebelum bekhidmat di sekolah aku, Sir Visva pernah mengajar di sekolah sukan.
aku lupa nama sekolah tu.
ahh..abaikan


so masa PJK Sir Visva nak test skill masing-masing dalam sukan hoki..
dia bawa keluar 5 batang kayu hoki dengan 3 biji bola.
*aku masih ingat lagi..ehehe..sebab aku ler yang tukang ambil peralatan dari stor sukan..

mula-mula sir ajar cara pegang kayu hoki..
ok bila kayu hoki dapat dekat aku, benda tu terus jadi batang cangkul!
serius aku tak tahu nak guna bahagian mana untuk pukul.
so sudahnya aku menyangkul!


selesai ajar cara nak pegang kayu hoki, sir ajar cara timbang bola.
lagak sir bersahaja je masa dia timbang bola.
bola hoki tu seolah olah melekat dekat pad kayu pemukul tu..
bila giliran aku fail terus!
dapat 3 kali pukulan je..


then sir ajar cara kawal bola hoki.
ok yang ini style siott!
kena tangkas ..
dia umpama korang menggelecek bola sepak.
tapi bezanya dalam hoki korang ngelecek bola guna kayu hoki..


aku mula jatuh cinta pada hoki.
serius tak tipu..aku nak belajar lagi..
Sir Visva ajak aku turun untuk latihan hoki pada sebelah petang..
yes memang aku turun..
sir minta aku tengok dulu latihan budak hoki..
tak lama lepas tu sir panggil aku untuk join..
aku mula belajar kawal bola..passing bola..buat pukulan leretan ke gol and macam-macam la.
serius best!!

Sir kata dia nampak bakat aku..
dia minta aku turun 2 hari seminggu untuk latihan..
peralatan aku kena sediakan..
balik rumah muka dah berseri seri..
nak cerita dekat ayah ibu aku terpilih untuk kumpulan hoki sekolah.

masalahnya aku tak ada kayu hoki masa tu..
yang aku ada cuma sebatang raket badminton .haaha.
kesimpulannya aku tak join team hoki sekolah.
sebab aku tak ada kayu hoki..


ahh..zaman sekolah sangat.


my talk:) masa sekolah rendah kalau ibu tak kawal, maybe aku jadi budak sukan yang tegar. aku join hoki.. aku aktif sukan pun sampai darjah 4.. sukan yang terakhir aku main ialah lompat jauh. kalah.. dapat no 3 je..





Thanks for reading :)

No comments: