Take Note !

Assalammualaikum.

**Pe'el student IPT

Bila mula-mula masuk belajar kemain semangat.
azam tinggi menggunung..
cita-cita sebesar alam.
impian kemain manis-manis je..


TAPI..

bila masuk tahun kedua, focus hilang kemana.
azam jadi turun naik.
satu penyakit yang buat student jadi teruk bila dah masuk alam bercinta.
OK tak salah nak bercinta.
itu lumrah manusia.
Allah yang hadirkan perasaan itu.
tapi kita kena bijak kawal perasaan itu.
jangan sampai terleka..semua benda kau lepaskan.
angau sangat dengan pasangan sampai study entah kemana..


aku masih ingat lagi pesan abang fasilitator yang merupakan student UIA masa aku join kem kepimpinan pengawas dulu..
katanya,"kalau kita sayang or jatuh hati dekat seseorang, kita kena bijak kawal perasaan itu. kalau dah sampai masanya,sampai kan pada orang tua kita..tapi kalau tidak, salurkan perasaan itu dalam doa kita pada Allah.." kredit to abang Umar Faizal..dah berumah tangga dah dia..
memang betul apa yang dia cakapkan.


apa yang aku nak tekan kan dekat sini, tak kesah la engkorang nak bercinta sampai mana pun.
study jangan korang tolak tepi..
member korang jangan buang..


secara peribadi aku tak suka kalau engkorang dah start bercinta and lupa hal belajar.
yes..this is to YOU
dah nak sem terakhir ni kawan.
sem ni projek kemain berlambak.
kau boleh lagi lepak dating..
bila ajak bincang untuk projek kemain banyak alasan kau bagi.
apa ni???
aku tak kesah kau nak buat apa .. cuma aku nak PLEASEEEE bagi komitmen dengan tugasan berkumpulan..
susah sangat ke??
ni markah untuk final juga.


study kau tolak tepi demi nak layan awexx ..
pleasee..
budak melayu ramai tak maju sebab benda macam ni la.
bila tengah hangat bercinta semua lupa.
bila dan putus, frust sampai langsung tak sentuh buku..
come on beb!



jangan marah aku sebab tak ingat kan kau pasal perubahan kelas.
sebab kau sendiri ada waktu itu.
aku tak tahu pula kalau fikiran kau melayang teringat awexx.
pleasee..
dan tahun terakhir ni..
jangan jadi VANGANG..
sebab perempuan study kau tolak tepi.
member kau nak marah sesuka hati.
silap sendiri la kau tak attend kelas.
itu tanggungjawab masing-masing.
nak berjaya kena ada tanggungjawab pergi kelas ..
kalau dulu masa sekolah parents yang kejutkan kau suruh pergi sekolah,sekarang tak lagi.
zaman dah berubah.
aku bukan bajet bagus..
tapi aku tak suka kawan2 aku jadi macam ni.
jatuh sebab cinta!


aku peratikan je perangai kau ni..
dah lama aku diam..
kau text aku sengaja tak reply.
sebab aku nak kau berubah.
susah sangat ke?
bukan untuk aku..untuk kau juga.
aku tak suka nak bebel .. kau dah besar..dah boleh fikir..


serius tawar hati dengan sikap kau kawan.
satu aku minta..
tolong berubah..
kalau nak lingkup dengan cinta, jangan drag orang lain.


last..
aku tawar hati dengan kau kawan.
serius aku terasa..
hope kau sedar sebelum final.
jangan nak merungut stress bila kau tak pandai nak urus masa.
masa kau banyak je.
tapi kau luangkan dekat mana?
ok fikir sendiri.
aku tak ada unsur cemburu.
aku sendiri tahu apa aku nak cari dekat sini.



sekian.


my talk:) jadi seorang yang bertanggungjawab pada diri sendiri. jangan depend pada orang lain. bukan setiap masa orang boleh ada dengan kita.


Thanks for reading :)

No comments: