alasan lagi..?

Assalammualaikum.


wahhh..bahagia nye aku stay di bilik ni.
tak perlu nak lepak duduk dengar borak kosong.
aku ada banyak lagi keje lain nak buat.
prinsip aku senang je..
buat apa nak sokong orang yang sendiri tak sokong apa yang kita nak buat??
kalau semua disekat aku rasa nak mohon masuk sekolah balik.
dekat sekolah tu macam2 peluang aku dapat.
macam-macam aktiviti ada ..
tinggal rajin tak rajin.


apa aku boleh komen, sini is BOOORINGG~~

sorry..
bukan aku seorang je rasa macam tu ye.
cuba tanya isi hati pelajar lain.
kekadang kena bagi juga pihak kami bercakap.
kami punya isi hati yang perlu didengar..
bukan jadikan kami sebagai anak di tadika yang hanya duduk bersila mendengar segala apa omong kosong yang dilontarkan.

buktikan..
then baru kami percaya.
janji tinggal janji..
cenggini la.
seperti digula gula kan.
'zaman' lepas aku turun juga.
dengan harapan akan ada sinar dan peningkatan yang lebih baik..
what can i say, macam tak ada apa-apa je??.


aku bukan jenis yang suka membangkang tanpa sebab.
aku boleh dibawa berbincang..aku masih mampu lihat antara faedah dan kerugian..
nampak gaya macam banyak yang kami rugi jee?


buat meeting tapi alasan panjang berjeler..
itu alasan..ini alasan..
guna kereta sewa dari naik teksi yang mahal..
ehhh?? apakah?
macam tak boleh terima je dek akal.
ingat mak pak kami cop duit??
no pasar malam sebab kotor sana sini..
and tar rosak..
ehh?? pasar malam dekat jalan TAR tu lagi  panjang..
elok je lagi tar jalan tu..

buat catatan tapi tindakan tak ada pun.
dah lah..
sekian..


my talk:) kalau aku jadi leader, aku akan jaga kebajikan orang bawah aku..aku akan sediakan segala keperluan..aku tak nak jadi macam yang ini. ok.. pengajaran maybe?






Thanks for reading :)

No comments: