menulis untuk kekuatan ..

Assalammualaikum.

post terakhir tatkala aku menghabiskan sisa percutian di Ampang.


aku pun tak tahu apa yang menarik aku untuk menaip entri tengah pagi2 buta ni.
nak kata tak ada kerja, atas meja aku ni penuh dengan segala mak cik yang perlu aku siapkan sebelum aku balik esok.

dengan keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan, aku rasa macam dah nampak bayang je ni.
rasa dah sekarang ni kerap sakit.
and rasa dah something goes wrong with my breathing mechanism.
aku ingat lepas final nanti nak pergi check up..
sebab aku rasa second simptom aku rasa macam ada je ni.
sebelum ni doktor dah suspect.
but aku telan je apa je ubat yang dia bagi untuk hilangkan benda ni..


lately ni memang aku rasa balik simptoms2 yang aku pernah rasa dulu.
eksyen sehat.
aku kan pandai berlakon.
haha.


kekadang tu naik segan pergi unit kesihatan.
asyik2 muka aku je.
file kesihatan aku pun makin tebal
memang la ubat dekat situ just tangkap muat je.
but at least aku masih dapat rawatan.


ingat lagi masa doktor rawat aku dulu..
dia cakap cenggini.
"awak kena refer pada hospital untuk periksa lungs awak .".
aku familiar sangat dengan nama penyakit yang doktor tu sebut.
"P....."

even aku pernah baca pasal penyakit tu dulu..

since hari tu, semua perkara jadi 'kepantangan' !
hahaha.


its sokay.
aku percaya setiap penyakit ada ubatnya.

aku nak final minggu depan.
minta maaf dari pihak diri ni kalau ada post yang menyinggung hati mana-mana pihak.
doakan kejayaan aku ye.
and paling penting, doa kan aku bertahan untuk sehat sepanjang final exam tu nanti.
tq!

sekian.

my talk:) lagu saleem ni mengundang betul. kalau orang tak sudi lebih baik bawa diri. nak tunggu buat apa lagi kan?.. pergi lari  jauh2 bawa diri. hehe. stay alone and stay strong..! :) pahit itu ubat. pahit itu juga kekuatan. get it? ;) challo bette!



Thanks for reading :)

No comments: