lahai 'mat sentul'

Assalammualaikum..

aku tak tahu apa kena dengan aku petang ni..?
semua kerja yang aku buat serba tak betul.
ok..ni bukan silap ibu mengandung ok.! haha


balik kelas tadi aku terus kejar masuk bilik air.
sebab dah lama sangat aku simpan hajat.
yang best nya,
aku punya kelam kabut sampai aku tak sedar selipar bilik air aku pakai sebelah je..
sebelah lagi aku tak sempat nak  sarung!
budak rumah nampak, puas dorang mengekeh gelak kan aku.

ahh!! dulik la..
janji hajat aku dah tertunai~
haha


then aku plan hari ni aku nak basuh baju.
dengan muka penuh yakin nya, aku turun aras bawah tanah.
aku masuk kan baju dalam mesin.
aku capai downy dengan penuh selamber aku tuang masuk dekat tempat sabun!!
bila nak masuk sabun basuh pulak,aku dah mula konpius..mana tempat sabun sebenarnya??
mengong!!


ghopenya aku dah salah masuk !
penuh kot aku tuang downy dalam tempat sabun tu.
sebelum tu aku membebel juga.
banyak la pula downy yang aku kena tuang kasi penuh bekas tu?..
sebab sebelum ni kalau aku tuang downy untuk sekali cuci, tak sampai satu penutup penuh botol downy.
sebab bekas untuk isi pelembut pakaian dekat dalam mesin basuh tu kecik je..
aishhh..dah membazir~
kuat la bau downy dekat baju aku lepas ni..
paiseh!



tak habis dekat situ, aku punya perangai 'mat sentul' jadi lagi~

aku naik bilik rehat nak tunggu kain habis mesin.
anggaran mesin stop dalam pukul 5:10..


aku pun baring la dekat atas katil yang serba empuk..
borak2 kejap dengan roomate.

tiba2 mata aku jadi makin berat.
mengantok kot.
aku nak tidur sekejap tapi hati tak tenteram.
macam ada benda yang aku lupa.


try sosek member sebelah kot ye la dia tahu ke kan?
dia pun geleng~~
aku dengan tenang nya tidur sambil peluk bantal ..


ada dekat 15 minit juga la aku terlelap.
telinga aku dok dengar earfone.
then aku teringat baju yang aku basuh tadi.
tengok jam, dah pukul 5:40..!!
whatt!!


baju aku!!
aku dah lah tak tinggalkan baldi dekat mesin tu.
biasa nya kalau aku turun nak basuh baju aku akan bawah sekali bakul baju aku yang kaler oren tu.
sayang nak tinggalkan bakul tu,aku bawak sekali bakul tu naik.


so disebabkan rasa bersalah yang mendalam kepada pengguna mesin basuh yang lain,aku lari macam pelesit turun aras bawah.


sekali lagi aku sarung selipar sebelah lain2.
nasib tak ada orang dekat tempat mesin basuh tu.
kalau ada, malu weyy..
mana nak letak muka aku yang cun ni!! hahaha
*cun bak hang!


sekian..

my talk:) pengajarannya, jangan kelam kabut... stay cool and enjoy your slurpee.. eish! .. teringin pula nak minum slurpee petang2 ni..



Thanks for reading :)

No comments: