a piece of evening

Assalammualaikum..

adoi..bosan gila ..
aku rasa sem ni adalah sem yang paling aku pasif!
tak bersukan langsung!

kalau sebelum ni,ada juga aku turun untuk riadah.
setiap hari rabu memang akan ada HBU untuk wajib!! aku turun..
malas x malas,kena turun juga.


aku rasa badan jadi malas gila.
no sport.
nak turun member pula tak ada..
geng aku semua lebih prefer duduk dalam bilik.
maybe sebab tu juga aku terikut ikut.

serius rasa dah lama sangat aku tak keluar kan peluh.
semester lepas seminggu sekali aku akan turun HBU.
sebelum aku ber TTS, aku akan buat fitness dulu.
hah,time tu la aku rasa badan aku betul2 ringan.


so,aku rasa memang patut la subjek HBU tu dikekalkan..
haha.. kalau dulu,aku la yang paling malasss nak turun HBU nyah!!
bila tiba hari rabu,segala macam penyakit auta datang dekat aku..
sakit perut la~
migrain la~
sakit kaki la~
dan bla~ bla~ bla~


part 1 semangat lagi nak join.
even aku terpaksa belajar balik berkawad!!
LOL!
dari situ aku belajar untuk terima benda yang aku tak suka.
aku kena belajar berkawad..
bab kawad aku fail!!
sumpah faill!


masuk part 2, aku belajar mempertahankan diri.haha
ok,time ni best la.
at least no kawad! kehkeh..
jurulatih aku pon boleh tahan best.
aku lupa pulak nama sir tu..
tapi sir tu memang best!


masuk part 3,aku dapat jurulatih perempuan.
jurulatih aku ni adik beradik.
aku suka tengok adik dia.
nampak brtutal~~
tapi comel!

aku ingat lagi waktu aku jumpa personally dengan dia.
aku minta dia ajar aku 360 degree kick.
shooomart la!
dia punya turning dengan kick memang terbaik!
bila dia suruh aku buat, boleh pula dia mengekeh gelak!
hampehh!
dia gelakkan aku dulu,then baru dia betulkan.
dia cakap, turning aku ala-ala budak baru nak belajar ballet!
 choyy!! busuk punya jurulatih! haha

apa-apa pun,aku enjoy la.
based on apa yang dia cerita dekat aku, dia memang mahir dalam bab TTS.
not bad.
sekali dia buka langkah, tercengang jap kita orang.


moment paling best bila ada exam untuk TTS.
seorang demi seorang kena panggil ke depan untuk ujian.
yang lain aku tengok dah merata sekitar padang untuk refresh step balik.
bila ujian asas boleh terima lagi.
yang mencabar tu bila dia bagi arahan untuk buat ujian gabungan.
beberapa gabungan step asas di jadikan dalam satu arahan.


bila sampai giliran aku,rasa tak keruan.
haha.
cuak punya pasal.
gila tak cuak??
kalau aku salah step,mau kena bahan depan member.

dalam hati aku masa tu cuma satu..
aku berdoa banyak2 supaya aku tak dapat soalan untuk 360 degree kick!!

walaweyyy!! doa aku didengar mereka!!
jurulatih bagi aku arahan tu.

sempat aku pandang muka jurulatih brutal tu..
dia senyum sinis jee.
agaknya dia saja nak tengok aku..
kebetulan yang bagi arahan time tu Puan Syafikah.. kakak dia.


percubaan pertama !..
FAIL!
aku gagal landing kaki aku dengan baik.
macam orang mabuk dah aku rasa.

memandangkan percubaan kedua aku adalah percubaan yang terakhir, so aku tawakkal je lah.
jurulatih tu tadi sempat bagi support dekat aku.
*its ok..that moment aku sahut cabaran dia. wanna show something to her.

percubaan kedua....!
TAP!! selesai kaki aku landing, aku nampak Pn. Shafikah senyum lebar.

"Ha,boleh pun buat.. 29/30"

wahh! alhamdulillah.satu kejayaan buat aku.
lepas malu kena bahan macam budak nak menari ballet,akhirnya aku perform.

terima kasih ajar saya ilmu selama ni. =)

sekian.

my talk;) kalau ada sumur di ladang,boleh kita menumpang mandi.kalau ada umur yang panjang boleh kita berjumpa lagi.. =)



Thanks for reading :)

No comments: