variasi update blog !

Salam Aidilfitri..

kali ni aku ade macam2 story.

u.b 1 - alhamdulillah.raya tahun ni aku sekali lagi diberi kesempatan untuk sambut aidilfitri dengan keluarga tercinta..pagi raya macam biasa aku bermaafan dengan parents.tak terucap dengan kata-kata selain aku dapat panjatkan kesyukuran kerana Allah masih beri aku peluang untuk aku mohon ampun dan maaf kepada ibu dan ayah di pagi raya..#myfamilycomesfirst. seperti biasa,aku semestinya akan pulang ke kampung halaman..ya Allah..rindu rasa nye pada arwah atok dan wan..meski dah lama atok dan wan pergi,tiap kali aku balik ke kampung,aku akan rasa kehadiran mereka di sisi..alhamdulillah..aku berpeluang sekali lagi untuk membersih kan pusara atok dan wan..rumput2 dan pokok yang merimbun kami bersih dan cantas dengan kemas..aku usap batu nisan di pusara arwah wan..walau aku tak sempat untuk tatap wajahnya,namun jauh dalam sudut hati,aku rindu kan dia..aku usap batu nisan di pusara arwah atok pula..terbayang akan wajah redup nya sewaktu hayat beliau..insan yang tak pernah jemu dukung aku sewaktu aku kecil..dan sekiranya hayat mereka masih panjang tika ini,ingin sahaja aku kucup tangan mereka sepuas puas nya..ingin sahaja aku peluk keduanya seerat erat nye..#rinduatuknenek

u.b 2: arrrghhh!! demam!  raya pertama aku dah dijangkiti virus! pekehei nye yeop?? tak kental langsung! puiii!  memang aku flaaatttt habis raya pertama tue~.. pagi2 je aku ok..masuk tengahari aku kiokk doh!
terasa serba salah pada sedara mara..aku tak dapat join dorang..lepas aku perkena ubat,aku terus lalok dan turuu~~ *tidur.. sampai la keesokan pagi nya~ tahu-tahu,esok nya adik aku serahkan beberapa sampul duit raya yang dorang bagi untuk aku..*maaf! *maaf!! saya tak sehat! #lahaidemam..


u.b 3: alkisah ni berlaku di kampung..nak dijadikan cerita abang sedara aku ni nak la bagi duit raya dekat kita orang.then dia tukar la sikit style dia..kalau dulu kita orang kena beratuq panjang depan dia..now,kita orang kena jawab dulu teka teki dari dia,baru dapat sampul duit raya..what the fishhh???? grr..dalam hati,waklu!! kalau tak dapat jawab,dah konfirm2 aku tak kan dapat duit raya tue!! grr!!..btw,aku sahut juga la tawaran dia..*pantang anak melayu dicabar~  first soalan dia,"siapa nama arwah wan??" aku baru nak jawab,tau-tau abang sedara aku yang sengal lagi bengong dah caras line aku!! hey!! deeyyy!! kalau jawab betul tak apa,ni main sedap rasa dodol dia je pergi bagi nama lain untuk wan aku..-.-'' nahh!! rasa kan sebijik!. memang kena debik dengan ibu aku lepas tue~ haha.  btw,aku tetap dapat sampul duit raya tue..sebab aku dapat jawab 2 soalan.."berapa orang cucu atok dan wan??".. " siapa nama isteri kesayangan angah??"..pheuuw!!  #pedehal..


u.b 4: aku ade hobi baru sekarang ni..~ aku perasan pun dalam 4/5 bulan lepas..aku suka tengok phone case untuk smartphone yang cumel2 belaka.macam-macam corak ada..geram pula aku nengok nye~ nak beli,dekat phone mana pula aku nak pasang kan?? kalau ade case untuk telefon rumah,memang time tu juga aku beli! huahua!.. so,lepas ni jangan terperanjat kalau aku beli phone case smartphone and jadi kan koleksi~ *kalau aku baik hati,aku hadiahkan ler dekat siapa-siapa..comel doorh!! #peminattegarphonecasesmartphone

my talk:) sekian.
Thanks for reading :)

No comments: