roti milo hiasan anak lesung ala-ala masterchef! :D

salam..


uishh!! hari ni bosan lerr..member buli aku dah start pergi sekolah..-.-
haha..
kalau seminggu lepas time cuti deepavali,riuh rumah aku :D
huhu..
padahal adik beradik berdua je..
tapi rumah aku riuh macam ade 10 orang adik beradik! lol!
bak kata ibu aku,"anak ibu dua orang je..tapi dah macam 8,9 orang! sesak nafas ibu dengan kakak dengan adik ni" :D
HAHAHA


dengan penuh selamberr adik aku reply,"alaa..bu,kalau tak ada kita orang,sunyi nanti rumah ibu"
lol!
sengal punya adik! :P
haha..


then baru-baru ni aku buli adik aku..hehe^^
geram gila aku..duduk rumah bukan nyer dia buat ape..
online,tengok tv and makan..
itu je kerja dia.
agak-agak dah penat,dia membuta! -.-
erghh!


dek kerana tahap kemalasan dia yang semakin membara,aku mintak dia buat kan aku minum petang! :D
HEhe..
then dalam malas-malas dia nak angkat badan dia pergi ke dapur,akhirnya berjaya juga plan aku..
aku stay je dekat ruang tamu..lepak-lepak..
menanti bik qila menghidangkan makanan untuk aku..:p
haha..
aku tak tahu ape yang dia kerja kan dekat dapur..macam-macam jenis bunyi aku dengar!
kejap aku dengar bunyi mug berlaga..
kejap tu aku dengar bunyi sudu jatuh!
then aku dengar pulak dia mengeluh! :p
hahaha..
*ok..time dia mengeluh aku memang tak tahan nak tergelak! :D


suddenly,aku tergerak hati nak tengok ape yang dia buat dekat dapur tue..
kemain lama lagi dia buat minum petang untuk aku..:p
haha.
kalau masuk MASTERCHEF MALAYSIA,konfirm kalah!
then aku intai dari sudut dapur rumah aku..
ok! time ni aku tak nampak apa-apa makanan yang dah siap..
yang aku nampak,dia tengah lenggang lenggok sambil telinga dia tersumbat dengan ear fon!
mulut pulak terkuma kamit..
lol! patot la lambat! buat kerja sambil dengar lagu! memang kebulur la aku gamak nya! -.-
haha..


aku pergi dekat..then aku nampak dia tengah potong roti..
roti je dia bagi aku makan?? ;p
haha..
kalau roti,celah gigi aku je!
haha..
it's ok la..orang dah buat kan,bersyukur apa yang ade..huhu.
aku tunggu dekat dapur dengan penuh sabar..
kalau aku bukak mulut nanti,first sentence yang dia akan bagi dekat aku,
"assoboru minal iman" *sabar itu separuh daripada iman
haha! dah banyak kali aku kena dengan ayat tu..
so,dari terkena lagi,lebih baik aku diam! :D


a few minutes later...


baru la minum petang aku siap!
kemain lagi dia decorate roti tu untuk aku..kekadang tue nak tergelak pon ade!
dalam hati,.."dasyat juga adik aku.hiasan bagai nak bagi anak raja makan!"
lol!
habis pinggan tu dia hias..aku roti aku pulak dia susun bertingkat-tingkat..
aku tak tahu style ape yang dia guna..;)
then aku tanya..
"dik! hiasan ape yang kau buat ni??serabut kakak tengok"

sekali lagi dengan nada selamberr badak dia jawab,"ni hiasan ala-ala masterchef!"
lol!
aku tengok peserta masterchef tak ade pon yang buat hiasan macam kapal nak karam!
haha..
then dia kemas-kemas 'tools' yang dia dah guna kan..


hehe..time ni aku terdetik nak kena kan dia..;)
auummm! :D
aku tengok pinggan yang dia nak hidangkan dekat aku belum cukup 'sempurna' lagi dari segi hiasan dia..;p
hahahaah.
becoz aku nampak masih ade lagi ruang kosong dalam pinggan tue!
then atas dasar 'prihatin' nak niat ingin membantu,aku tolong lengkapkan hiasan dia tadi

aku letak anak lesung batu dekat dalam pinggan tue..! :P
lol!
*kebetulan anak lesung batu rumah aku baru je beli..so,masih cantik lagi..;)
then aku chaauuu ke ruang tamu..;p
hehee..

tak lama dari tu,aku dengar dia jerit! :p ahaha..
"siapa letak anak lesung dalam pinggan adik ni??!!!! "
haha..time tu terburai gelak aku!:D
serius muka dia merah padam! last-last dia pon tergelak juga! :D
ibu aku yang tak tahu apa-apa,pon gelak bila dia tunjukkan hiasan ala-ala masterchef tue!


aku yang mula nya lapar,terus kenyang! :D
HAha..
btw,aku appreciate ape yang dia cuba buat untuk aku..;)
thanx dear!
dia dah buat kan aku roti milo! nice!
kenyang sampai malam aku dibuatnya.;)
heehe.


sekian..

my talk:)aku jenis suka mengusik..ini cara aku hargai orang sekeliling aku..:) *i'm aprilfool^^ hehe
Thanks for reading :)

No comments: