belajar sains form 3..

salam..

ok..aku baru lepas jadi cikgu sains.
haha.
dah dekat 3 tahun aku tinggal kan silibus sains PMR..
kali ni benda uh aku terpaksa recall balik..huhu..
nasib baik aku dapat ingat..coz aku ni jenis pelupa.!
*banyak makan semut kot! haha..

ok..myra kena ingat silibus tue pon sebab nak ajar adik myra..memandangkan esok dia ada paper sains,so,myra nak dia score subjek tue..insyaallah.
dia pon risau dengan subjek tue..
walaupon sebelum ni subjek tue pada tahap yang ok,tapi bagi dia,kalau boleh,pmr ni dia nak subjek tue ade betul2 dalam kedudukan yang kukuh..
tak apa lah..insyaallah aku bantu dia untuk exam ni.

aku tahu kekuatan dia dari aku.terlakar juga wajah risau dan stress dekat muka dia..mula nya tadi aku tak nak ganggu dia study..sebab dia memang suka study seorang diri lately ni.
tapi tadi keadaan dia buat aku risau..
bila ditanya,kerisauan yang dia pendam sejak sekian lama dirembes dengan air mata..
ooo..man..
aku dah dapat bace sedari awal lagi..naluri aku berkata-kata sejak awal lagi.
dia adik aku..dari tingkah laku dia aku dapat bace ape yang dia pendam dalam hati..


aku terpaksa pujuk and tenang kan dia buat seketika.
then agak-agak dia dah ok,aku pulak jadi cikgu..
kalau nak revise semua chapter memang tak sempat..ape tah lagi untuk silibus tiga tahun!
so,aku buat fast track..
nasib ade banyak buku rujukan..dapat juga aku recall dengan mudah.
alhamdulillah..dia pon nampak macam faham ape yang aku terang kan..


mudah-mudahan dia dapat jawab paper sains dengan tenang esok.


sekian.

my talk:) insyaallah..
Thanks for reading :)

No comments: