2 states 1 day..^^

ok guys! ni cerita kedua pulak..heehe.

23 oktober 2011..sehari selepas majlis graduasi,aku follow family aku balik kampung!
*nak habis kan sisa cuti tahun aku! :p
haha..

aku tak bermalam pon..just travelling je..;)
hehe..
travelling balik kampung kali ni aku suka! sebab ayah aku tak guna jalan dekat bukit hulu langat!
kalau biase nya balik kampung kita orang ikot situ!
perghh!! aku tak suka..sebab kalau ikot route tu,dah konfirm-konfirm aku akan mabuk!
sebab jalan dia macam ular kena palu!.
kejap aku senget ke kanan,..
kejap aku senget ke kiri..
dan dalam kejap tu juga aku muntah! :p hahaha..


ok,hari tu kita orang buat pertama kali nya guna lebuh raya LEKAS!
nice! laju je ayah aku pecut kereta..^^
jalan dia pon ok..
but,kena la bayor tol!
ade 3 tol tak silap aku..
then destinasi pertama yang aku singgah,KUALA PILAH!
hehe..
kiri kanan jalan ade rumah orang kampung..
then aku nampak ade pondok dekat bahu jalan yang bertulis,
"LOMANG PANEH!"
lol!! aku gelak habis! pure nogoi! :D

then start dari tu,kereta aku riuh dengan dengan loghat nogoi! haha..
ape yang boleh aku cakap,loghat nogoi kita orang HANCUSSS!
ahaha..
adik aku speaking nogoi langsung berterabur! sampai kn dia sendri nak tergelak bila dia cakap nogoi.! :D
ayah aku pulak,suka mengejek! bukan nye betul pon dia cakap! sepatah haram aku tak faham!
haha..
aku?? urm..2x5 je~ :D haha..
yang asli nya,ibu aku la..aku tabik la sama dia! even duduk k.L..but loghat nogoi dia tetap sama..:)


then kita orang terus singgah ke BETING..:)
buat ape dekat sana??
urm..saja tengok uitm..:)
aku dengar uitm sana baru lagi..so,saje la singgah..kebetulan pulak sehala dengan rumah wan(nenek) aku..
dekat simpang nak masuk ke kawasan uitm,aku disambut dengan 'jerat cina'..
hah?? ape natang tu??
kubor cina la dol! -.-'
huhu..
dari simpang yang aku masuk awal tadi,aku ambil mase 10 minit untuk sampai ke depan pintu gerbang uitm beting..
perghh! gah berdiri!
patut la budak-budak uitm bangga belajar dekat sana..:)
serius tengok pintu gerbang dia pon dah cukup buat korang teruja nak belajar dekat situ.
*aku tak tipu..
ape yang boleh aku komen,tempat dia memang baru..
aku tak masuk dalam uitm tu..just stop dekat luar je..
niat kalau boleh nak masuk..
then otw nak keluar ke kawasan uitm tu,tiba-tiba cousin aku yang belajar dekat situ text aku..
"myra! aku dekat uitm ni.."
adoi..asal la dia tak text aku awal dari tue?? -.-
kalau tak,boleh aku masuk kawasan uitm tu..
nak buat macam mane??tak ade rezeki kan?
nak patah balik,memang tak la..
lagi pon banyak lagi tempat yang kita orang nak pergi..


then aku straight away ke serting..rumah wan aku.
saje lawat dia..
rindu sangat dekat dia..:)
huhu..
tak jauh dari rumah wan aku ade MRSM serting..betul-betul sebaris dengan rumah wan aku..:)
pergh!! tempat budak pandai-pandai tue.:)
aku tengok adik aku dekat sebelah,kepala dia dah macam kepala kura-kura..! :P
haha..
tertinjau tinjau mrsm tue..;)


kita orang just spend only 45 minutes..then mintak diri nak balik.
aku ingat ayah aku nak bertolak balik ampang..rupanya tak! -.-
sebab setahu aku,jadual perjalanan dah habis..tak ada lagi nak singgah mana-mana..
then ayah bawak pergi makan dekat kuala pilah..kita perkena rojak!
pergh!! aku kalau balik kampung,selalu singgah kedai tu..
memang superb rojak dia!

lepas makan,sambung balik perjalanan..kali ni aku tak tahu mana ayah nak heret kami pulak?? :o
ayah aku ni penuh dengan kejutan..
aku mintak nak pergi ulu bendul..aku nak saje-saje celup kaki dekat situ..kalau nak mandi,baju memang tak bawak!
huhu..
then ayah cakap dia ade tempat lagi best dari tue..
erghh..sabar je la. -.-
aku tunggu dengan penuh tekaan..
tak perasaan dalam aku tunggu,aku dah pon terlelap!
haha..
bila perut penuh,mata jadi berat! :P
then tak lama dari tu,aku terjaga balik..
huh!!??? masih belum smpai lagi??


aku toleh kiri kanan,nak cari signboard..malang nye,aku tak dapat nak bace dengan jelas perkataan dekat signboard tu..
#tak bawak spec..
then tiba-tiba adik aku jerit,.
"sek.keb.alor gajah melaka!"
dia bace nama sekolah yang ade dekat kiri dia..
ok,baru aku faham..kita orang time tue dekat melaka!
ahaha..
bila aku tanya ayah,dia cakap dekat kajang!
pergh!! memang kena tipu hidup-hidup la kan? ;p


then ayah aku stop dekat everly beach resort melaka..
saje nak check in bilik..nak rez2 jap..sebab penat duduk dalam kereta..:)
malang nye~
everly dalam renovation!
adoi..
then kita orang pergi dekat klebang beach resort pulak..
then dapat 1 bilik..
dapat la ayah aku rehat sekejap..
but dekat sini aku frust! huhu..sebab tak dapat nak mandi kolam!
aku tak bawak baju! huhu..
menjadi kemestian bila tiap kali check in hotel,aku akan terjah pool dia dulu..
ape yang aku buat,aku lepak dekat balcony bilik tengok orang mandi^^ hehe..
#cuci mata :D

dalam pukul 5 petang,kita orang check out bilik..huhu..kalau dapat menginap kan best?..
ayah cakap lain kali je.coz kalau ayah aku cuti pon masih dapat pergi.bukan jauh sangat melaka dengan selangor..
then kita orang pergi dekat pantai klebang.
aku terperanjat beb!
kalau dulu pantai klebang tu dekat depan mata aku je,sekarang ni pantai dia dah jauh ketengah laut!
pergh!!
habis dia tambak!!
dekat kawasan tambak uh,dorang buat tempat rekreasi..orang boleh tunggang kuda,main layang-layang,ade gerai makan,and macam-macam la..
serius dah berubah!
kita orang rest dekat kawasan tue..minum and makan sikit..
nak main kite,aku pulak tak pandai..hehe..
tapi bila tengok orang lain main,rase best je..


then gerak balik dalam pukul 6 lebih..best! travelling diluar jangkaan! :P ahaha..
hope lepas ni dapat spend dekat sana 2,3 hari!
kredit to klebang beach resort staff! korang punya service,terbaaeekk!!
5 stars! :)
Thanks for reading :)

No comments: