Throwback adik angkat

Assalammualaikum.

Siapa stalk blog aku ni?
Baik korang ngaku cepat!
Sebab post aku yg 7 thn lepas utk Adik angkat aku ada orang baca ni..
Haaa.
Aku track je.

Baik korang ngaku!
Gigih nya cari and baca post lama.
Stalker terhebat..! *sarcasm.


Suka hati korang la.
Cerita lama beb.
Adik angkat atau apa2 yg se-angkat-an nya, aku dah lama lupuskn.
Zaman sekolah dulu kan.
Nak kata seronok tu biasa je.


Tapi kalau fikir balik banyak pro and cons dia.
Dapat yg memahami yg dengar cakap, yg ok tak ada masalh.
Senang handle.
So far alhamdulillah.
Adik angkat sis dulu sangat la memahami.
Rapat juga.
Matang la.
Kita orang join krew majalah sekolah sama-sama.
And dia kerja bawah sis.
Tak ada masalah.


Even dia nak mohon masuk belajar pun dia tanya aku.
Aku ada apply kan untuk dia.
Alhamdulillah.
Now dah berjaya dia.
Majlis graduasi dia time sekolah aku datang.
Even time tu aku dah sambung belajar.


Entah lah
Aku jenis susah nak rapat dengan junior ni.
Tapi kalau junior yg jenis tak banyak masalah, tahu respect, boleh give and take, aku tak ada masalh.
Aku anggap macam Adik sendiri je.
Boleh kira berapa orang yg rapat.
Dan berapa orang yg betul2 berjaya.


Bukan nak kata aku ni memilih or sombong.
Cuma aku lebih suka berkawan je.
Leceh juga nak berangkat angkat ni.
Tanggungjawab juga sebenarnya.
Tapi bila dia ok, tak bawa masalah, tak ngada ngada,aku ok je.
Kadang dorang just nak senior untuk guide dorang je.


Dulu aku ada 3 org Adik angkat.
Dua orang budak pengawas..
Sorang pelajar biasa.
Tiga2 aku sayang.
Sebab tak banyak masalah and senang nak handle.
Dua orang pengawas tu sebab dorang anak buah aku.
So bertugas under aku selalu.
Perangai and cara dorang aku dah faham.


Sorang lagi ni dia approach aku sebab nak tanya macam mana aku boleh score PMR.
Haha.
Nak minta tips kata nya.
Then dari situ rapat.
Aku suka kalau orang tanya benda yg berfaedah.
Cth pasal belajar.


Tiga2 ni aku memang sayang sangat.
Sampai sekarang aku masih contact.
Raya pun masih datang rumah aku and aku datang rumah dorang .
Pernah sekali ada yg buat hal.
Aku biar kan je.
Aku nak dorang fikir.
Apa salah dorang.
Kenapa aku marah.
Then lama2 dia sendiri sedar salah dia.
Minta maaf.


Aku bukan nak dengar ucapan maaf.
Cuma aku nak dia fikir balik silap dia.
Tu je.
Aku bukan jenis yg suka marah2.
Aku tak reti nak marah orang .
Tapi tegas tu ada.


Rindu nye..


Now masing2 dah belajar.
Ada yg dah kerja.
Tumpang gembira beb.


Sekian .

My talk:) rindu zaman sekolah tiba2.



Thanks for reading :)

No comments: