The Past

Assalammualaikum.

Pernah terbit rasa rindu dekat someone?
Someone yg pernah kau rapat sebelum.
Tapi atas kebaikan dia, kau undur diri.
Dari hari waktu itu, semua berkenaan dia sikit pn aku susah nak lupa kan.


Walaupun tak lama.
Tapi banyak benda kita orang buat sama2.
Dan dia banyak share dengan aku.



Jujur.
Sampai sekarang aku genggam rapat semua kisah dia.
Bagi aku, macam mana sekali pun pengakhiran friendship kita orang, aku tak ada nak sebar or buka kisah dia pada orang lain.
Biar aku bawa sampai mati.


Dan...
Lately ni terbit rasa rindu.
Cuma aku tak tahu keadaan dia.
Sebab Dari hari itu,memang dah tak contact.


Aku tak boleh dengar lagu selimut tetangga.
Aku tak boleh dengar lagu Let her go.
Haha..
Tak tahu kenapa.
Tak nak teringat ..
Sebab hati tak kuat.


Dan..
Dari saat itu,bila aku teringat dia, satu tabiat baru yang aku buat.
Aku akan sedekah.
Aku tak tahu, dengan cara itu hati aku tenang balik.
Seolah aku dah buang rasa teringat dekat dia melalui sedekah.


Aku terus dengan tabiat ni.
Sampai la bila tiba hari lahir dia.
Aku masih ingat.
Nak ucap selamat, aku tak mampu.
Jadi aku buat wakaf atas nama dia.


Betul..
Dengan melalui cara itu,hati aku jadi tenang.
Aku akan happy balik.


Macam itu lah aku kebiasaannya.
Bukan aku nak menunjuk.
Jauh sekali nak bangga diri.
Cuma aku rasa bila aku teringat dia, aku akan buat macam tu.
Itu je aku mampu.


Haha.dah lah.
Benda dah lepas.


Aku teringat mak abah dia juga.
Doa aku sntiasa ada untuk mak abah dia.


Eh dah lah..

Sekian.

My talk:) Aku berani share dekat sini. Sebab aku rasa dia tak akan baca..


Thanks for reading :)

No comments: