Pilihan

Assalammualaikum..

Dinner tadi aku sabdek (makan) nasi kerabu lauk ayam bakar dengan dua gelas teh o ais!

Ha..engko..
Serupa apa je ..
Haha.
Nasi kerabu tu feveret aku..
Since diploma lagi.
Dulu masa Uitm, ada pasar malam dalam kampus.
Setiap rabu je, aku mesti beli nasi kerabu mak Cik tu.
Berbaloi beb.
Ayam besar.
Nasi banyak.
Ulam pun meriah.
Harga murah!


Eh..macam nak buat direct selling pula. Haha
Tapi aku hantu nasi kerabu.
So tadi sebab cuaca terlalu panas, aku ter-order dua gelas teh o ais.
Dulik la apa orang pandang.
Yang penting aku makan..


Sebenarnya aku bukan nak cerita tentang sifat pemakan tegar aku tu.
Table sebelah aku tadi ada 5 orang.
Aku syak dorang singgah makan sebelum sambung buat kerja.
Aku perati dorang buka segala file and bincang dekat table tu.
Masing2 pakai baju company.


Uishh..OT agak nya tu.

Aku teringin nak ada life busy macam tu.
I mean kerja siang and malam pula ada OT.
Best tuu.

Ibu kata aku ni anak dia paling pelik.
Sebab aku suka benda yang orang lain tak suka.
Aku suka busy life.


Macam kerja as a doctor la.
Kau tak punya masa untuk diri kau.
Masa kau semua untuk pesakit.
Kadang tidur pun tak sempat.
Makan pun tak dapat.
Best kan?
Masa kau semua nya guna utk bantu orang.


Ibu kata aku kena fikir jauh.
Nanti dah berkeluarga ada anak benda tu jadi masalah untuk aku.
Betul juga.
Tapi jiwa aku lebih kepala kerja yg tak tentu masa.


Aku rasa macam best je.
Ya. Aku lasak.
Maybe sebab tu Kot jiwa aku kena dengan cara kerja macam tu.


Aku tak suka kerja yg memerlukan aku duduk setempat.
Ohh..man.
Aku cepat bosan.
Tapi aku respect orang yang kerja office.
Boleh bertahan dari jam 8 pg - 5ptg dlm office je.
Deal with computers, mesin fotostat and shredding machine.


Dulu aku pernah test juga kerja dalam office.
To be honest, aku tak boleh.
Masa k.I time diploma aku involve dari A-Z ..
But still tak boleh masuk la.
Cuma part yg aku suka bila aku kena setup tempat.
Ha itu aku boleh buat sampai habis.


Sama juga masa orientasi.
Jadi Fasi time tu.
Haha.
Biro pendaftaran.
Sehari sebelum hari pendaftaran malam tu aku busy.
Lepak dalam pejabat am.
Print borang, senarai nama pm, and beberapa lagi la.
Dekat sejam lebih dalam pejabat am ..
Pukul 10:30 baru aku turun.


Apa pun semua tu aku buat sebab nak kan pengalaman.
Dari tak tahu guna mesin fotostat, terus aku dah jadi mahir.
Siap igt lagi password staff ..
Haha.
Mesin tu perlukan password.
Banyak sebenarnya yg aku dapat.


Well sebenarnya pengalaman aku yg dorong aku buat pilihan.
Pilihan aku :

- Time kerja yg busy
- Kerja lapangan / hospital/ lab
- Tak deal dengan mesin or computers.
- Bidang kerja yg sntiasa buat aku bersedia sebelum masa.
- Tak suka kerja yg perlukan aku tunggu lama2.


Ok cukup.
Cerewet nye aku --'


Sekian .

My talk:) Jenuh juga nak faham diri aku sendiri.


Thanks for reading :)

No comments: