Shadow

Assalammualaikum. Malam ni aku nak cakap pasal life.. Life bagi aku sekarang ni biasa je..Tak ada yang menarik.. Kalau diberi peluang aku nak lari jauh dari sini.. Nak lari jauh dari orang yang aku kenal.. Aku nak duduk dekat satu perkampungan.. Biar aku susah.. Biar aku seorang sekalipun.. Aku nak tinggalkan apa yang aku ada sekarang ni.. Biar aku kenal erti bersyukur. Biar aku kenal erti menghargai.. Manusia ni ada banyak sebab kenapa dia termenung.. Bagi aku  dua je sebabnya.. Sama ada aku ada masalah atau aku cuba fikirkan cara nak buat orang happy. Dulu aku sangka aku baik.. Bila aku renung balik.. aku silap.. Aku jauh lebih jahat dari orang lain. Aku jahat.. Aku bukan orang baik macam orang lain sangkakan.. Aku buat banyak masalah dengan orang.. Aku selalu susahkan orang.. Aku tak reti hargai orang.. Jahat kan? Apa lagi kau minta dengan Allah untuk berhenti dari semua ni?? Kadang aku terfikir satu je.. Satu doa yang kerap juga doakam seusai solat.. "Kalau aku tak mampu lagi bahagiakan orang sekeliling aku,maka aku minta Allah percepatkan ajal aku.. Supaya aku tak buat banyak lagi kebinasaan pada manusia.." Time tu apa perasaan yang kau ada?  Air mata makin aku seka makin deras mengalir.. Betul.. Pada Allah aku minta doa itu..  Kerap kali..Tapi bila fikirkan mati itu,aku trfikir satu perkara. Kalau betul makbul doa aku, banyak rasanya dosanya yang tak terampun oleh manusia.. Tak sempat aku nak jumpa sorang2 minta maaf.. Aku sendiri labelkan diri aku ni parasit.. Parasit tu kan jahat.. Luar kau senyumm.. Kau gelak. Dalam kau sedih.. Sebab dosa dan salah yang kau dah buat.. Apa cara lagi kau ada? Maaf.. Hal ini umum. Tak merujuk sesiapa pun. Cuma aku.. Aku macam orang kena hentak.. Dah kena hentak lagi kena tumbok.. Baru sedar dari lamunan..Baru sedar semua silap aku.. Aku diri penuh dengan khilaf.. Seandainya aku pernah sakitkan hati mana2 pihak aku susun  sepuluh jari mohon  ampun dan maaf.. Tapi yang pasti aku nak jauh dari semua orang yang aku kenal.. Aku dah hilang semangat diri..
Thanks for reading :)

No comments: