Si Bongkak dan Si Egois

Assalammualaikum.. Sorry bro.. Maybe tadi aku tahan.  Kadang sabar seseorang itu punya limit juga.. Sorry kalau aku labelkan kau lelaki B sebagai lelaki dayus.. enough said! jangan tanya kenapa aku kata begitu. Aku tak pernah jumpa lelaki yang nak baran je dengan perempuan sebab benda kecik.. Aku mampu je lawan maki balik.  Tapi akh nak jaga peribadi aku.. Aku bukan perempuan yang senang nak keluarkan kata-kata kesat. Maki bukan cara aku. Ibu ayah tak pernah ajar aku maki orang. Ustazah pun ada pesan. Perempuan kalau lantang memaki hamun hilang sifat kewanitaannya.  Terpulang pada sesiapa nak menilai. Aku benci orang yang tak reti jaga lidah. Pada lelaki A, maaf aku hilang hormat pada kau. Aku dengar kau hebat orang nya..memimpin persatuan.. Tapi kau gagal..Aku tak sehebat kau yang banyak pengalaman.. Tapi aku kekal dengan prinsip aku.. "Kau yang buat prinsip kau batalkan je la." Bodoh! Pertama kali aku dengar kata-kata itu daripada seorang pemimpin dari majlis tertinggi.. Aku fikirkan kau hebat dalam kepimpinan. Rupanya kau juga setaraf aku. Pemimpin mana yang dah buat sistem dan dia sendiri  tak guna sistem tu.. Apa yang kau cuba nak buktikan pada aku? adakah kau ketua yang tak berdisiplin? pelik .. macam mana kau boleh terpilih sedangkan kau tak mampu pegang yang asas.. Kau dengan mudah nak rosak kan sistem orang lain..kau ambil mudah sistem yang orang lain dah buat.. Apa jenis manusia kau ni? sorry kalau aku kata kan kau lelaki yang bacul. Naik di atas sekadar memenuhi kekosongon tapi kau tak mampu jadi ketua yang baik.. Maaf.. Kau boleh lantang bersuara di hadapan kawan kau. Tapi kau bacul nak bersuara di tempat yang benar.. Aku hilang hormat pada dua  lelaki ni dalam satu hari. Aku harap kau tak bongkak bila keluar nanti.. Kau belum jumpa siapa lawan kau.. Aku maafkan kau.. Lelaki B aku tetap nak label kan kau lelaki Dayus.. sebab kau hanya berani nak marah kaum yang lemah.. Terima kasih sebab berikan kan pengenalan pertama yang ajar aku untuk jadi lebih tegas dengan lelaki seperti kalian.
Thanks for reading :)

No comments: