Tolong lah!

Assalammualaikum..Aku tak faham dan susah nak faham apa yang berlaku dekat deme ni... Aku tak minta banyak pun.. Cukup la jadi sebagai seorang wanita sikit.. Masing-masing buat tengik je dengan toilet tu. Apa aku ni kerja pencacai najis korang ke? Tolong lahh.. Jadi wanita sikit.. jadi permbersih sikit.. adoi.. Tu satu hal..  Bab kebersihan rumah pun OUT!!  rambut bersepah sana sini. please .. kalau ceni la jangan heran kalau dah kahwin nanti laki korang hilang selera dengan sikap korang..  kalau takat pandai masak pandai akademik tapi kebersihan tak reti jaga payah juga.. geli la wey aku nak stay dalam keadaan rumah ceni.. nak harapkan aku je yang hurung penyapu ke hulu ke hilir,mop satu rumah,sental mangkuk tandas, payah la derr. Tahap sabar dah sampai limit ni.. Satu hal lagi.. Aku bukan tak suka kucing.. lantak korang la nak main kucing tu.. Tapi bila dia berak dekat tempat penyidai baju ok itu aku hangin.. Aku juga  ke yang nak cuci?? Bila dah jadi macam tu tahu pula masing2 geli..weyhh..mana sifat pembersih korang?? Nasib ni kolej.. kalau rumah sewa dah  lama aku halau keluar semua. Jadi la wanita yang bersih sikit .. aku rasa korang kena jumpa ayah aku.. biar ayah aku sekolahkan korang..baru tau cemana aku kena dulu.. Tahan tak tahan je telinga ni nak tadah dia punya syarahan.. Nasib baik ayah tak boleh masuk rumah.. kalau dia boleh masuk even untuk tumpang toilet je, pedih telinga aku nak dengar.. bisa telinga korang nak tadah nanti... Perempuan kalau reti jaga muka je tapi cadar tak kemas,bilik air kotor,rambut bersepah atas lantai,baju kotor bertimbun, seluar tergantung macam rumah setinggan,baik tak payah ada impian nak kahwin..kemain masing-masing ada boyfriend.. tapi cemana korang sendiri tak mampu jaga hal peribadi?. Tu aku belum buka bab sulit..adoii.. sabar je la....sabar.. sakit mata..
Thanks for reading :)

No comments: