My Dream

Assalammualaikum.. hai. hari ni kelas aku satu je. tu pon pagi tadi. habis je kelas aku balik bilik and kebuntuan nak buat apa??..aku ni kaki instagram.. aku tak selalu post gambar..tapi aku suka masuk insta orang lain and tengok gambar deme.. aku suka sangat dengan gambar-gambar dekat akaun insta Yoshi Pasha.. serius aku kagum tengok dia fly. ok kalau aku cerita mesti korang akan terkejut. aku ni dulu mana minat dengan sukan..kalau ada pun tak ada la taksub sangat. sukan yang aku minat sekarang ni lain sikit. bukan calang orang boleh join. yang berduit je weyy.. aku ni apaa  ada?? makan dekat kolej pun berkais. tapi alhamdulillah. aku dapat juga peluang nak cuba sukan tu.. Paragliding.. salah satu sukan yang mahal bagi aku. kalau ada duit beli payung sendiri  belajar kiting and  lepas tu boleh terbang dah.. tak perlu teori sangat. kau prektis selalu insyaAllah kau boleh yakin nak fly lepas tu.. aku tak reti nak cerita cemana seronoknya fly dekat atas tu.. serius aku rasa x nak turun.. paling lama aku fly tandem  dekat atas dalam 6minit .. seronok! serius seronok!! aku cari juga bengkel dekat dalam internet.. tapi mahal.. berbayar pula tu.. sekarang ni nak belajar kena ada duit. aku ada pasang impian nak jadi macam Yoshi Pasha tu.. hah tak pun macam  KAk Yati and husband dia.. tak dapat masuk competition pun tak apa la.. tapi aku nak fly dekat luar negara. seronok je tengok Yoshi Pasha. Setiap kali tengok gambar dia fly dekat overseas,tiap kali tu aku tersenyum sorang2.sebab aku kagum dengan dia. sokay.. kalau tak ada rezeki sekurangnya aku dah pernah fly tandem.. aku ada video sekali.. video tu aku jadikan sebagai pemangkin semangat aku.. dua hari lepas aku ke melaka..aku lalu jalan menghala ke  Pedas.. kenangan sangat..! tempat tu dah bagi aku peluang untuk fly tandem. aku tengah nak cari mana2 tempat belajar atau persatuan yang buat bengkel paragliding.. sebab akh betul2 nak seriua dalam sukan ni..Terima kasih juga dekat orang yang banyak pagi aku pendedahan and peluang untuk aku kenal sukan ni.Dua kali follow dia cukup beri aku ruang untuk aku belajar apa itu paragliding..aku ada dapat soalan teori dari master  paragliding.. dekat paper tu aku sempat buat notes sikit pasal paragliding hasil berguru dengan master .. tapi sayang. paper tu tak ada dekat aku dah .. aku cuai. bukan senang nak berguru dengan orang yang bayak pengalaman.  tak apa lah. aku belajar slow-slow. insyaAllah ada la nanti bengkel paragliding. hopefully kalau ada pun bayaran dia tak mahal sebab aku betul2 nak belajar.nak rasa pengalaman take off sendiri..nak rasa thermal. nak buat soaring.. and yang paling aku nak buat sangat,aku nak buat Big Ear.hehehe. aku suka tengok Big Ear..sebab kalau kita tengok Big Ear tu sebijik macam bentuk telinga. :)
Thanks for reading :)

No comments: