Cukup la ye :)

Assalammualaikum.  Aku tak pasti yang engko orang ke berapa tanya aku soalan tu.. aku pon penat nak explain. tapi kali ni orang yang soal aku soalan ni agak tiada insurans sikit mulut dia..hahaha..aku syak la. "asal tak ambil lesen kereta?apa nak jadi dengan kau? semua dah ada lesen. kau nwak tumpang je ke setiap masa?" -babun,2014-  haha..syiok sangat aku dengar soalan minah Bun ni..menyirap pula darah  aku. nak je aku lestik bibir dia sampai bengkak supaya dia reti hargai bibir dia  dengan lebih baik. Ok la.meh sini aku nak explain kenapa sampai sekarang aku tak ada lesen.. ikut kan hati aku memang nak ambil lesen lepas SPM. Tapi aku mana mampu nak bayar yuran untuk ambil lesen tu.. sekali ambil mesti rm800-900.. so mana aku cari jumlah tu? parents? cukup la. Aku dah hidup 21 tahun dengan family. Aku tahu bagaimana  keadaan keluarga  aku. Apa yang aku nak,aku cuba dapatkan sendiri.. bukan senang korang tunjuk itu ini then terus dapat. haha..itu beza kau dan aku. Alhamdulillah..aku bersyukur sebab aku dibesarkan dalam keadaan yang bersederhana. Aku mula faham erti susah cari duit. so aku tak mampu nak minta lebih2.apa yang aku ada sekarang lebih dari cukup. Memang kadang2 terasa perit juga. tapi aku percaya. Rezeki Allah sentiasa ada untuk hambaNya..wah..dah macam press conference dah..hihi..ok lah..cukup sampai di sini.. hope lepas ni tak ada lagi tanya soalan  pasal lesen kereta lagi. aku tak kesah.malah aku bersyukur. aku pergi sekolah dulu naik besikal je beb. dari tadika  sampai sekolah rendah..sekolah menengah jalan kaki je. Alhamdulillah. steady je..hehe
Thanks for reading :)

No comments: