bila hati kecil mula berbicara .. ;')

Kalau itu yang ditentukan takdir,aku terima..
mungkin ade hikmah disebalik nye..
siapa lah aku nak tentukan takdir seseorang..

tapi ape yang boleh aku kata kan disini, aku sayang akan hubungan itu..
mungkin aku tak dapat nak gambarkan perasaan sebenar,tapi aku mahukan kalau boleh ia kekal hingga peringkat yang seterusnya..

mereka umpama darah daging aku sendiri..dan kalau boleh aku mahu lihat mereka jadi pasangan yang sah dan bahagia suatu hari nanti..

doa sentiasa aku panjatkan agar hubungan mereka kekal selamanya dan bahagia.
minta dijauhkan daripada kesukaran dan halangan dalam hubungan yang kian utuh itu..
mungkin aku masih mentah dalam hal itu..
tapi hati kecil aku tak berhenti mendoakan agar mereka disatukan dengan cara yang baik dan menjadi yang halal antara satu sama lain.


.....

Ya ALAH,jika benar mereka merupakan jodoh antara satu sama lain,engkau pimpin kan lah hati mereka ke jalan yang engkau redhai..lindungi lah mereka dari perkara yang mungkar..pelihara kan lah kasih sayang yang mereka semai sejak sekian lama sehingga mereka jadi yang halal antara satu sama lain..jika engkau yang mencipta bibit-bibit cinta dalam hati mereka,maka pelihara lah ia dengan keadaan elok rupa sesuai dengan status mereka.jangan engkau pudarkan nilai kasih sayang mereka..jangan engkau simpangkan kasih sayang mereka..satukan mereka suatu hari nanti dengan akad mu..sucikan hubungan mereka dengan rukun perkahwinan Mu.eratkan lah untaian kasih mereka dengan benih yang halal dari Mu..sesungguhnya engkau maha mengaturkan ape yang terbaik..moga keberkatan bulan sya'ban ini dapat menjadi penyambung doa hingga ke arasy Mu.. amin..


my talk:) semua benda yang jadi tanpa kita duga..namun mungkin ada hikmah disebaliknya..luahan hati ini mungkin dilihat kecil bila dilayarkan disini..jauh dalam sudut hati,1 harapan besar mungkin ingin dilihat menjadi kenyataan suatu hari nanti..mungkin ya..dan mungkin tidak..jika suatu hari nanti bakal tercipta satu keputusan,myra terima ape pon keputusan yang bakal diperolehi..setiap apa yang bakal  berlaku dah tertulis sejak azali..cume 1,myra tak akan berhenti berdoa untuk kalian..sekian..
Thanks for reading :)

No comments: