ini makne nye sebuah kehidupan..

Assalammualaikum..

ok..
untuk post kali nie..biar lah bentuk nye agak sempoi..

pagi tadi time breakfast dengan family dekat luar,
jumpa member lama..
beb!! aku rindu giler dekat kau..
at last dapat jumpa gak..;)


member myra nie pelik sikit..
dia kalau jumpa bukan nak tanya khabar or bagi salam..;p
haha...
derr..sori lerr..
aku kena jujur dekat sini..;)
haha..
perkataan first yang terkeluar dari mulut becok dia tadi ialah..
"mira,toilet dekat mane??"
pergghhh!!
menyirap darah myra tadi..
punye lama x jumpa kau..last jumpa pon time ambil sijil berhenti sekolah rendah.bila baru jumpa pagi tadi,boleh pulak kau tanya aku mane toilet???
Grrrr..
nasib baik la kau kawan aku DOT..;)
kalau kau bukan kawan aku,dah lama aku terajang dah..;p
(uish..ganas nyer..;p )
muka punya cun nie boleh lagi kau jadi kan kaunter pertanyaan 'tandas'
adehhh~
sabar jew la..;)

tapi x ape..;)
myra tetap control cun..;p
tooink~
x nak tunjokkan yang myra nie dah kene 'setepek' dengan dia..
hahaa..
bila dah habis dia memerut,kita orang jumpa balik..
coz meja family dia,x jauh dengan meja family myra..


time ni,segala persoalan tadi ku rungkaikan..;p
hee~
"eyh asal kau tanya dekat aku pasal toilet tadi??padahal kau boleh tanya dekat waiter,mane toilet?? "
dengan penuh selamber badak dia menjawab..
"entah?? aku rase macam aura kau dengan toilet agak kuat..;p "
perghhh...setepek lagi aku kena..
DOT! kau dari dulu memang suka sakat aku kan??
tapi aku sayang kau la sangat2..

tadi sempat gak la potpet2 (bahase pasar..mksd nye,sembang) dengan dia..
syok beb..coz myra rase hilang semua masalah..dia lah yang selalu buat myra happy..
time kecik2 dulu kalau kena marah dengan parents,myra akan cari dia dulu..
bila kena 'setepek' dari dia,hilang semua sedih..;p
haha..
serius wok!
dia lah kawan sejati myra..


dia ade cakap somting dengan myra tadi..
"COT (urm..panggilan manje myra dengan dia..;p ) kau sekarang happy je aku tengok..? macam orang x ada masalah.x macam dulu..setiap hari,1 bencana yang kau akan bawak dekat aku.."(siot punya kawan-.-' masalah aku kau cakap 'bencana'?? )
myra:
"aku ok jew DOT. kalau aku ade masalah,aku x kan jadi gila macam nie..;p "

(tapi dalam hati....)


Hey..DOT..,
ade masalah kew? x ada masalah kew? semua aku yang tanggung sendiri..nak luah dekat kau,dah x boleh macam dulu lagi dah..sebab kau dah jauh..setiap orang ade masalah DOT..aku 'gila2' sebab aku nak alihkan tumpuan aku dari masalah yang terpampang depan mata aku nie..agak2 kalau kau ade depan aku sekarang nie,aku rase mau dekat 3 kotak tisu aku kan habis kan..;p tooink!
tapi aku x nak lah jadi macam tue..sebab aku x nak layan masalah aku..orang lain nampak aku happy je..tapi dalam hati aku sedih DOT..

aish!
dah lah..no more drama ok..! :)

DOT..;)
orang yang banyak faham myra..tapi kenape orang yang kita rapat,sayang, and faham kita,selalu jauh dengan kita??nak2 lagi bila orang uh 1 dalam sejuta?..

orang ade cakap..
yang 1 itu lah yang paling bernilai..kita kena hargai dia selagi dia ada dengan kita..:)
hehe~
dah macam kaunselor la pulak..;)

betol la weyh..
kadang2 kan,yang 1 uh datang tanpe kita sangka2..memang istimewa sangat..yang mane dapat hargai uh,beruntong la..:)
tapi yang keras hati uh,susah la nak komen kan?
ape pulak yang myra merepek nie??-.-''

macam nie..kita ringkas kan.
dalam life kita,akan ada sekali shaje dalam seumur hidup,di mana akan ade somebody yang betul2 istimewa untuk kita..tapi myra nak tegas kan dekat sini,orang uh bukan suami/isteri/family/sesiape je la yang ada ikatan darah dengan kita..dia orang luar yang tiba2 datang dalam life kita,and jadi 'teman setia' untuk kita..x kira la time kita senang or susah..aish! dah panjang lebar myra mengarut nie..-.-'
opps! ni bukan mengarut..nie fakta..myra ambil dari sebuah buku yang myra bace 2 tahun lepas..:)
ok sambung balik..kadang2 kita x sedar yang orang uh 'anugerah' untuk kita..so,time dia ade dengan kita,macam2 masalah dan perkara yang remeh temeh akan timbul sebagai punca pergaduhan..sedangkan perkara uh x meninggalkan kudis pon..dek kerana ego dan sikap panas baran,kita mudah jadi kan perkara yang remeh itu sebagai bahan pergaduhan..adoi~ manusia...
bila orang uh dah pergi / jauh dari kita,dari situ kita mula sedar yang dia sangat bernilai buat kita..
baru kita nak belajar hargai dia.. myra ade bace 1 buku physcology ni..title buku uh myra dah lupa..
ade sepotong ayat nie, "manusia buta dengan anugerah yang diberikan.mudah menerima namun mudah juga membuang. akhirnya dia tercari-cari kembali anugerah itu.pada masa itu hanya ego yang menipis dan muka makin menebal."
ha,korang faham x maksud ayat uh??
myra explain kan la ye..:)
maksud nya,kita x pernah nampak yang akan ade orang yang btol2 istimewa hadir dlam hidup kita..kita terima kehadiran nye dan mudah membuang nye sekiranya berlaku salah faham.tetapi akhirnya,kita jugak yang akan cari dia balik.nak mintak maaf.masa itu la kita punya ego akan kurang sebab nak mintak maaf dengan dia..dalam mase yang sama,muka kita jadi tebal..sebab malu dengan tindakan kita selama nie.

ha! dah faham??;)
hehe~
sebenarnye myra pada mula nye baca buku uh,x berape faham maksud ayat tu.
tapi myra rujuk aunty2 myra..:)
dia orang la yang banyak ajar myra tentang life..
dan myra x nafi kan..yang myra suka and berminat nak tahu pasal life kita nie.
so x salah kalau nak tanya dekat orang yang dah banyak makan garam dari kita..;)
hehe~
myra pon selalu jugak la beli buku2 yang berkaitan dengan kaunseling,motivasi..
ala..bukan selalu..time poket lebih,myra akan beli..
sebab myra minat bace buku macam tue..

ok lah..
hope korang faham la ape yang myra nak share dengan korang semua..
benda nie myra dapat dari buku..
why not kita share??;)
betol x??
so,lepas nie hargai orang yang betol2 istimewa tue..:)
sebab peluang kita dengan dia,hanya sekali..
x tau la sampai bila??

cukop la sampai sini..

sekian..

my talk:)
mula2 sayang..lepas itu muak..then benci..akhirnya rindu..cuba rungkai kan maksud ayat nie..:)

Thanks for reading :)

No comments: